• Call : 2691021267, 6937025916

Σχέδιο Δράσης

Βασικός στόχος είναι να προετοιμαστούν τα νήπια για την ομαλή τους μετάβαση από το νηπιαγωγείο στο δημοτικό σχολείο, μέσα από συστηματική και ολοκληρωμένη προετοιμασία τόσο με τη συμμετοχή των γονέων όσο και με την εξασφάλιση της συνέχειας στη μάθηση καθώς και τη συνεργασία των εκπαιδευτικών και των δυο βαθμίδων.

Σχέδιο Δράσης: Ομαλή μετάβαση των νηπίων από το νηπιαγωγείο στο Δημοτικό σχολείο.
Άξονας: Συνολική διαρροή – φοίτηση.
Συντονιστής Δράσης: Νικολοπούλου Τρισεύγενη.

 

Αναγκαιότητα – Στόχοι

Ο σχεδιασμός και η υλοποίηση του συγκεκριμένου σχεδίου δράσης θεωρείται πού σημαντικός καθώς η μετάβαση των παιδιών από το νηπιαγωγείο στο Δημοτικό θεωρείται κρίσιμη εμπειρία, συνδέεται άρρηκτα με αλλαγές ρόλων και θέτει τις βάσεις για την πνευματική ολοκλήρωση και επιτυχία των παιδιών, εξασφαλίζοντας έτσι την συνέχεια στη μάθηση.

Στόχοι του σχεδίου Δράσης:

  • Να εξοικειωθούν τα νήπια με τους χώρους και τα πρόσωπα του δημοτικού Σχολείου.
  • Να ενημερωθούν οι γονείς για την επίδραση του οικογενειακού περιβάλλοντος στη διαδικασία της μετάβασης, να υποστηρίξουν τα νήπια στη διαδικασία της μάθησης και να συνεργαστούν με τους εκπαιδευτικούς.
  • Να αναπτυχθεί η συνεργασία μεταξύ των εκπαιδευτικών των δύο βαθμίδων με την ανταλλαγή των εμπειριών και τον από κοινού σχεδιασμό δραστηριοτήτων.

Ενέργειες κ΄ Χρονοδιάγραμμα υλοποίησης

Σεπτέμβριος – Δεκέμβριος: Σχεδιασμός του Προγράμματος και ενημέρωση όλων των εμπλεκομένων.

Ιανουάριος: συνάντηση δασκάλων – νηπιαγωγών για την ετοιμότητα των παιδιών που θα πάνε στην Α΄ Δημοτικού.

Φεβρουάριος: Συζήτηση με στόχο να διερευνηθούν οι ήδη υπάρχουσες γνώσεις και αντιλήψεις για το Δημοτικό σχολείο (πχ. Κτιριακές εγκαταστάσεις, μαθησιακή διαδικασία, ομοιότητες και διαφορές με το νηπιαγωγείο) καθώς και οι απορίες και οι προβληματισμοί τους σχετικά με αυτό-ομαδική εργασία «Πως φαντάζομαι το Δημοτικό Σχολείο»

Φεβρουάριος – Απρίλιος: επίσκεψη παιδιών Α΄ τάξης στην αυλή του νηπιαγωγείου και επίσκεψη των νηπίων στου Δημοτικού, με ξενάγηση στους χώρους του σχολείου. Εκεί θα έχουν την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με τον τρόπο εργασίας, τις μεθόδους και τις δραστηριότητες που δημιουργούνται από τους εκπαιδευτικούς των δυο βαθμίδων. παρατήρηση παλιών φωτογραφιών στο διαδίκτυο και σύγκριση με το Δημοτικό Σχολείο σήμερα.

Μάιος: Συνδιδασκαλία στο μάθημα της γυμναστικής – Μουσικής.

Ιούνιος: Συμμετοχή σε κοινή δράση με θέμα καλοκαιρινό από τους μαθητές και των δύο σχολείων (έκθεση ζωγραφικής).

 

Πόροι – μέσα – ερευνητικά εργαλεία.

Στη συγκεκριμένη δράση θα εμπλακούν τα νήπια και οι γονείς τους, οι εκπαιδευτικοί των δυο βαθμίδων και τα στελέχη της εκπαίδευσης. Οι πόροι που θα χρειαστούν αφορούν κυρίως τις δαπάνες των υλικών που θα χρειαστούν κατά την υλοποίηση του σχεδίου δράσης. Επίσης θα χρησιμοποιηθεί ηλεκτρονικός εξοπλισμός του σχολείου και το σχολικό λεωφορείο για τις μετακινήσεις. Για την υλοποίηση του σχεδίου δράσης θα χρησιμοποιηθούν επίσης ερευνητικά εργαλεία όπως: συνεντεύξεις, ερωτηματολόγια, φύλλα εργασίας, φωτογραφίες και φόρμες παρατήρησης.

 

Κριτήρια Επιτυχίας της Δράσης.

Κριτήρια επιτυχίας του σχεδίου θεωρούνται:

  1. Η δημιουργία καλού κλίματος και συνεργασίας μεταξύ των εκπαιδευτικών και των δυο βαθμίδων.
  2. Η ανάπτυξη θετικής στάσης των νηπίων για το δημοτικό και την εξάλειψη της ανασφάλειας που μπορεί να έχουν, για το άγνωστο περιβάλλον.
  3. Η ενεργός συμμετοχή των γονέων στο πρόγραμμα.
  4. Ο από κοινού σχεδιασμός και υλοποίηση δραστηριοτήτων για παιδιά νηπιαγωγείου και δημοτικού, που εξασφαλίζουν τη συνέχεια της μάθησης.

 

Διαδικασία Αξιολόγησης της Δράσης

Η επίτευξη και η αποτελεσματικότητα του σχεδίου δράσης θα αξιολογηθεί με συνεντεύξεις στα παιδιά και τους γονείς, με συμπλήρωση ερωτηματολογίων, με φύλλα εργασίας και παρατήρησης και με τη γενικότερη αξιοποίηση όλων των δεδομένων που θα συλλεχθούν. (φάκελος επιτευγμάτων των παιδιών.)