Σχέδιο Δράσης 2024-2025
To σχέδιο Δράσης μας αφορά τη λειτουργία δανειστικής βιβλιοθήκης και τον εκσυγχρονισμό της ήδη υπάρχουσας.
Βασικοί στόχοι:
α. Ο εκσυγχρονισμός της ήδη υπάρχουσας δανειστικής βιβλιοθήκης με περισσότερους τίτλους βιβλίων/παραμυθιών, στην επιλογή των οποίων θα συμμετάσχουν και οι μαθητές.
β. Η αρχειοθέτηση και ταξινόμηση των νέων τίτλων.
γ. Η σύνταξη νέου κανονισμού λειτουργίας της δανειστικής βιβλιοθήκης,.
δ. Ο σχεδιασμός και η υλοποίηση εκπαιδευτικών δράσεων με στόχο την κατανόηση των βασικών κανόνων διαχείρισης ενός βιβλίου (τι πρέπει να προσέξω για να μην καταστραφεί).
ε. Η εξοικείωση των νηπίων με τα δικαιώματα του μικρού αναγνώστη, η διαμόρφωση νέων εντύπων για τη φιλαναγνωσία που να στοχεύουν πρωτίστως στην ανάδειξη της δημιουργικής φαντασίας και την καλλιέργεια της κριτικής σκέψης των μαθητών.
στ. Η συνεργασία με συγγραφείς παιδικών παραμυθιών και η υλοποίηση βιβλιοπαρουσιάσεων στον χώρο του σχολείου και ζ. η συνεργασία με τους γονείς των μαθητών/μαθητριών και η καθιέρωση «Ημέρας Αφήγησης Παραμυθιού».
Σχέδιο Δράσης: Λειτουργία δανειστικής βιβλιοθήκης – καλλιέργεια φιλαναγνωσίας.
Άξονας: Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση.
Συντονιστής Δράσης: Νικολοπούλου Τρισεύγενη.
Α. Σχεδιασμός της Δράσης
Αναγκαιότητα – Στόχοι
Οι λόγοι που επιβάλλουν την υλοποίηση ενός Σχεδίου Δράσης που θα εστιάζει στη λειτουργία της δανειστικής βιβλιοθήκης, τον εκσυγχρονισμό της αλλά και την ισχυρότερη διασύνδεσή της με τη διδακτική και εκπαιδευτική πρακτική, αφορούν πρωτίστως την ανάγκη διαμόρφωσης μιας αναγνωστικής κουλτούρας καθώς και την ανάγκη βαθύτερης καλλιέργειας της φιλαναγνωσίας και φιλομάθειας εντός του σχολικού περιβάλλοντος.
Μέχρι τώρα η βασική λειτουργία της δανειστικής βιβλιοθήκης του Νηπιαγωγείου κινήθηκε σε μάλλον παραδοσιακές μεθόδους: αρχικά αρχειοθέτησης, ταξινόμησης, κατηγοριοποίησης των βιβλίων της βιβλιοθήκης και στη συνέχεια δανεισμού ανά εβδομάδα βιβλίων από τους μαθητές και μαθήτριες (ο οποίος συνοδευόταν από έντυπο φιλαναγνωσίας που τα παιδιά καλούνταν να συμπληρώσουν με τη βοήθεια και υποστήριξη του γονέα/κηδεμόνα).
Θεωρούμε ότι η Προσχολική Εκπαίδευση ως βάση και αφετηρία της σχολικής ζωής των παιδιών, είναι καταρχάς εξόχως σημαντικό να εκπαιδεύει με βιωματικές δράσεις τα νήπια για
α. Την αξία της αναγνωστικής διαδικασίας.
β. Τη διασύνδεση της ανάγνωσης με την καλλιέργεια κριτικής σκέψης, γραμματισμού και δημιουργικής φαντασίας.
γ. Την ανάγκη διαχείρισης των βιβλίων με σεβασμό και προσοχή, δ. τη σημασία της γνώσης των δικαιωμάτων του (μικρού) αναγνώστη και ε. την καλλιέργεια σεβασμού στο διαφορετικό.
Πιστεύουμε ότι όταν η εκπαίδευση στη φιλαναγνωσία ξεκινήσει από μικρή ηλικία, μπορούμε να ελπίζουμε ότι μακροπρόθεσμα θα μετατραπεί σε μια ευχάριστη, δημιουργική και ουσιαστικά
ψυχαγωγική καθημερινή συνήθεια.
Ενέργειες κ΄ Χρονοδιάγραμμα υλοποίησης
Μία από τις σημαντικότερες αρχικές ενέργειες θα είναι η ενημέρωση των γονέων/κηδεμόνων της Σχολικής Μονάδας σχετικά με το Σχέδιο Δράσης που εφαρμόζεται: με σχετικό έντυπο αλλά και με ανάρτηση σχετικού άρθρου στο ιστολόγιο της σχολικής μονάδας, οι γονείς θα ενημερωθούν για τους λόγους υλοποίησης του Σχεδίου, για τους βασικούς στόχους που θέλουμε να επιτύχουμε με αυτό και βέβαια για το παιδαγωγικό όφελος που πιστεύουμε ότι θα αποκομίσουν οι μαθητές μετά το πέρας των ενεργειών του Σχεδίου.
Ένας ανοικτός διάλογος με τους γονείς με παράλληλη καταγραφή των δικών τους απόψεων και παρατηρήσεων (θα υπάρχει σχετικό πεδίο στο έντυπο που θα τους δοθεί), νομίζουμε ότι θα βοηθήσει ουσιαστικά στη διαμόρφωση του τελικού πίνακα ενεργειών. Επόμενη ενέργεια θα είναι η καταγραφή των βασικών οδηγιών για τους μικρούς αναγνώστες. Μπορούν να περιέχουν προτάσεις όπως για παράδειγμα: «Προσέχω πώς κρατώ το βιβλίο», «Αποφεύγω να κάθομαι πάνω στα βιβλία», «Δε μουντζουρώνω και δε ζωγραφίζω μέσα στα βιβλία», «Ξεφυλλίζω το βιβλίο με προσοχή», «Δε σκίζω τα βιβλία» κ.τ.ό. Οι οδηγίες συμφωνούνται με τους μαθητές και τις μαθήτριες, υπογράφεται σχετικό Συμβόλαιο Τάξης, εικονογραφούνται από τα παιδιά και αναρτώνται στο κέντρο μάθησης της Βιβλιοθήκης της τάξης.
Δραστηριότητες φιλαναγνωσίας θα υλοποιούνται σε όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς με αφορμή τη θεματική ενότητα που θα διαπραγματευόμαστε κάθε φορά, τις Παγκόσμιες Ημέρες, την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου, ενώ θα προσπαθήσουμε να υλοποιήσουμε βιβλιοπαρουσιάσεις με συγγραφείς παραμυθιών ή εικονογράφους παιδικών παραμυθιών.
Παράλληλα, θα σχεδιαστεί και θα εφαρμοστεί «Ημέρα Αφήγησης Παραμυθιού» που μπορεί να διενεργείται είτε κάθε εβδομάδα ή κάθε δεκαπενθήμερο. Κατά την ημέρα αυτή τον κεντρικό ρόλο θα τον αναλαμβάνει ένας μαθητής, ο οποίος θα αφηγείται στους συμμαθητές του ένα αγαπημένο του παραμύθι. Στη συνέχεια, θα ακολουθούν δράσεις διδακτικής αξιοποίησης του παραμυθιού ή κατασκευές.
Επιπρόσθετα, θα λειτουργήσει σε εβδομαδιαία βάση η Δανειστική Βιβλιοθήκη, το συνοδευτικό έντυπο της οποίας θα επικαιροποιηθεί, ενσωματώνοντας την καλλιέργεια δεξιοτήτων του 21ου αιώνα (κριτική σκέψη, δημιουργική φαντασία, διεύρυνση λεξιλογίου και βελτίωση προφορικού λόγου και έκφρασης).
Τέλος, η αξιολόγηση της δράσης με τη μορφή περιγραφικής αξιολόγησης και καταγραφής των απόψεων του Συλλόγου Διδασκόντων θα αποτελέσει την τελική ενέργεια για την ολοκλήρωση του Σχεδίου.
Πόροι – μέσα – ερευνητικά εργαλεία.
Ο πιο σημαντικός πόρος του συγκεκριμένου Σχεδίου Δράσης είναι το Ανθρώπινο Δυναμικό. Σε αυτό συγκαταλέγονται οι εκπαιδευτικοί της σχολικής μονάδας, οι γονείς/κηδεμόνες των μαθητών του σχολείου και ειδικοί εξωτερικοί συνεργάτες (συγγραφείς ).
Ο δεύτερος πιο σημαντικός πόρος είναι ο χρόνος, η υλικοτεχνική υποδομή και ασφαλώς οι οικονομικοί πόροι της σχολικής μονάδας.
Αρχικά λοιπόν απαιτείται συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα δράσεων, το οποίο περιγράφεται αναλυτικά σε άλλο πεδίο του παρόντος Σχεδίου Δράσης. Το χρονοδιάγραμμα επιτρέπει όχι μόνο την
καλύτερη οργάνωση του Σχεδίου Δράσης, αλλά πρωτίστως εξασφαλίζει ότι όλα τα σημαντικά πεδία του σχεδιασμού θα συμπεριληφθούν επαρκώς σε αυτό. Απαραίτητη κρίνεται βεβαίως η
τεχνολογική υποδομή του Σχολείου (υπολογιστές, προβολείς προτζέκτορες, εκτυπωτής, σαρωτής, φωτοτυπικό μηχάνημα). Στη σύγχρονη ψηφιακή εποχή, στην οποία ζούμε η
προσέγγιση στην πληροφορία απαιτεί υποστήριξη με εξοπλισμό, που ως πόρος κρίνεται απολύτως απαραίτητη προϋπόθεση για την επιτυχία υλοποίησης και ολοκλήρωσης του Σχεδίου Δράσης.
Αναφορικά με τα εργαλεία που θα αξιοποιηθούν, κυρίως θα αξιοποιηθεί η συστηματική παρατήρηση των μαθητών με καταγραφή σε μορφή συνοπτικών σημειώσεων της πορείας τους στη διάρκεια υλοποίησης του Σχεδίου Δράσης. Σίγουρα τα έντυπα φιλαναγνωσίας και ο τρόπος που ανά εβδομάδα ή δεκαπενθήμερο θα συμπληρώνονται από τους μαθητές, αλλά και η διδακτική
παρέμβαση που θα συνοδεύει τις ημέρες αφήγησης παραμυθιού στην τάξη θα αποτελέσουν σημαντικά αξιολογικά εργαλεία της πορείας του Σχεδίου Δράσης.
Κριτήρια Επιτυχίας της Δράσης.
Στα κριτήρια επιτυχίας του Σχεδίου Δράσης συγκαταλέγεται ο επιμερισμός του έργου αναφορικά με τους στόχους, όπως αυτοί αναφέρονται στο χρονοδιάγραμμα υλοποίησης, προκειμένου το
σύνολο του Σχεδίου Δράσης να καταστεί αποτελεσματικότερο και αποδοτικότερο προς όφελος των μαθητών. Επιπλέον, η δημιουργία τυποποιημένων εγγράφων για την καταγραφή των παρατηρήσεων των γονέων σχετικά με τη λειτουργία της δανειστικής βιβλιοθήκης και την εφαρμογή της «Ημέρας Αφήγησης Παραμυθιού» θα διευκολύνει σημαντικά την τυποποίηση των διαδικασιών και θα αποτελέσει ασφαλιστική δικλείδα για την εδραίωση ενός ποιοτικού ελέγχου της πορείας του Σχεδίου Δράσης.
Πολύ σημαντικός παράγοντας επιτυχίας είναι αναμφίβολα η συνεργασία όλων των εκπαιδευτικών της Σχολικής Μονάδας και η συστηματική ενημέρωση των γονέων για την πορεία των στόχων
του Σχεδίου Δράσης. Ένα σημαντικό κριτήριο θα είναι επιπλέον:
- Η αποδοχή από τους μαθητές ενός κοινού κώδικα συμπεριφοράς με τη διαμόρφωση ενός συμβολαίου με γενικά αποδεκτούς τρόπους συμπεριφοράς τόσο στο πλαίσιο λειτουργίας της βιβλιοθήκης ως κέντρου μάθησης, όσο και για τον δανεισμό των βιβλίων στο σπίτι.
- Η συνειδητοποίηση της σημασίας της τήρησης αυτών των από κοινού συμφωνημένων κανόνων.
Διαδικασία Αξιολόγησης της Δράσης
Θα γίνεται καταγραφή όλων των συναντήσεων του Συλλόγου καθώς και των ενεργειών που θα αποφασιστούν σχετικά στο Σχέδιο Δράσης. Σχετικά με τις Διδακτικές πρακτικές και μεθοδολογία για την καλλιέργεια της φιλαναγνωσίας και σύνταξη των Οδηγιών του Μικρού Αναγνώστη θα γίνεται ανάρτηση των πρακτικών και των σχετικών δράσεων στο ιστολόγιο της σχολικής μονάδας.
Αξιολόγηση του Σχεδίου Δράσης: με περιγραφική αξιολόγηση και λαμβάνοντας υπόψη τις απόψεις του Συλλόγου Διδασκόντων και των γονέων/κηδεμόνων των μαθητών αποτυπώνονται τα
βασικότερα αποτελέσματα.
Συγγραφή έκθεσης αποτελεσμάτων, καταγραφή δυσκολιών, επιτυχιών καθώς και συνοδευτική στοχοθεσία για περαιτέρω βελτίωση σε επόμενη σχολική χρονιά.
Ανατροφοδότηση – Προτάσεις Σ.Ε.
Συνεχίστε με βάση το σχεδιασμό σας.
Β. Υλοποίηση της Δράσης
Περιγραφή
Μία σχολική βιβλιοθήκη πρέπει να καλύπτει τις σύγχρονες ανάγκες των μαθητών της καθημερινής εκπαιδευτικής διαδικασίας, να αναπτύσσει την φιλομάθεια και την φιλαναγνωσία. Παράλληλα να απαιτείται διαμόρφωση και οργάνωση του χώρου, ταξινόμηση του υλικού και σύνταξη κανόνων λειτουργίας.
*Αρχικά ενημερώθηκαν οι γονείς για την υλοποίηση του προγράμματος, τους στόχους και τη δική τους βοηθητική συμμετοχή σε αυτό.
*Κάθε παιδάκι έφερε το δικό του βιβλίο, με σκοπό να εμπλουτίσουμε τη βιβλιοθήκη μας αριθμητικά και ποιοτικά.
Μαζί με αυτό, σε συνεργασία με τους γονείς έφτιαξαν και διακόσμησαν έναν σελιδοδείκτη με τα στοιχεία τους που θα συνοδεύει το βιβλίο τους στο μεγάλο ταξίδι του δανεισμού.
https://paramythoupoli-aigio.gr/me-ena-vivlio-taxideyo/
*Αφού συγκεντρώθηκαν τα βιβλία, τα καταγράψαμε μαζί με τα παιδιά και δημιουργήσαμε τον ΠΙΝΑΚΑ ΔΑΝΕΙΣΜΟΥ. Αυτόν τον πίνακα θα ενημερώνουμε όταν δανειζόμαστε ή επιστρέφουμε ένα βιβλίο.
https://paramythoupoli-aigio.gr/pinakas-daneistikis-vivliothikis/
*Ήρθε η ώρα των κανόνων… όλοι μαζί αποφασίσαμε τους κανόνες δανεισμού και φροντίδας των βιβλίων: συνέπεια στην ημέρα επιστροφής, προσοχή στην καθαριότητα και αρτιότητα των βιβλίων. Συντάξαμε μάλιστα κι ένα συμβόλαιο τήρησης και αποδοχής των κανόνων.
*Το βαλιτσάκι του Μπούκι!!Ένας τυχερός την εβδομάδα θα φιλοξενεί στο σπίτι του τον Μπούκι και τη βαλίτσα του. Πρόκειται για ένα σύνολο δραστηριοτήτων, παιχνιδιών και δημιουργιών με αφορμή ένα βιβλίο. Ο Μπούκι είναι ένα σκυλάκι που κρύβεται κι εκείνο μέσα στο κουτί…. Τα παιδιά ανυπομονούσαν να έρθει η δική τους σειρά να παίξουν με τον Μπούκι και να δουν τι εκπλήξεις έχει το κουτί του!!!
*Φιλαναγνωσία στα Αγγλικά!!!Είχαμε την τύχη να βρίσκεται στην τάξη μας μία μαθήτρια από την Αγγλία και να μας φέρει ένα βιβλίο γραμμένο στα Αγγλικά. Είχε ξεχωριστό ενδιαφέρον λοιπόν η θέση του στη βιβλιοθήκη μας.
Με τον δάσκαλο Αγγλικών λοιπόν και τη συμμαθήτριά μας διαβάσαμε το βιβλίο, το μεταφράσαμε και καταλάβαμε πως ο μαγικός κόσμος των βιβλίων δεν έχει γλώσσα…
https://paramythoupoli-aigio.gr/in-english- please/
*Ξεχωριστά γιορτάσαμε την Ημέρα παιδικού βιβλίου στη Δημοτική Βιβλιοθήκη Αιγίου. Με την συγγραφέα από την πόλη μας κα Νάγια Νικολοπούλου ξεναγηθήκαμε στους χώρους της βιβλιοθήκης, αλλά και ταξιδέψαμε στις σελίδες του βιβλίου της, “Η ΑΝΑ ΚΑΙ Ο ΚΥΚΛΟΣ “!!! Τα παιδιά γνώρισαν από κοντά μια αληθινή συγγραφέα, έπαιξαν, ζωγράφισαν ,τραγούδησαν…. .κι έφυγαν γεμάτα νέες εμπειρίες.
https://paramythoupoli-aigio.gr/volta-sti-dimotiki-vivliothiki-aigioy/
*Με αφορμή το υπέροχο βιβλίο “Ευτυχία είναι …” της Ευτυχίας Βαρσαμή, ένα όμορφο απόγευμα καλέσαμε τους γονείς στο σχολείο μας για να την ψάξουμε μαζί!! Μέσα από αφηγήσεις, τραγούδια, εικόνες και εμπειρίες καταλάβαμε πως η ευτυχία είναι παντού, σε κάθε μέρα και στιγμή μας!!!Μικροί και μεγάλοι έπαιξαν, γέλασαν… συγκινήθηκαν… μέσα στις σελίδες του βιβλίου βρήκαν τη δική τους ευτυχία!!!!
https://paramythoupoli-aigio.gr/drasi-filanagnosias-me-symmetochi-goneon/
Γ. Αποτίμηση της Δράσης
Αλλαγές σε σχέση με τον αρχικό σχεδιασμό (εφόσον υπήρξαν)
Δεν πραγματοποιήσαμε την Ημέρα Αφήγησης-Βιβλιοπαρουσίασης, παρά μόνο στο ξενόγλωσσο βιβλίο, γιατί τα παιδιά δεν ήθελαν να γνωρίζουν το περιεχόμενο των βιβλίων πριν τα δανειστούν.
Κατά τα άλλα το σχέδιο κύλησε σύμφωνα με τον σχεδιασμό.
Αποτελέσματα της Δράσης
Με βάση τους στόχους που είχαν τεθεί κατά τον σχεδιασμό της δράσης τα αποτελέσματα είναι ικανοποιητικά!!! Η βιβλιοθήκη μας εμπλουτίστηκε με ποικιλία βιβλίων πολλαπλού αντικειμένου, που καλύπτουν όλες τις απαιτήσεις και τα ενδιαφέροντα. Πραγματοποιήθηκε η ταξινόμηση και αρχειοθέτησή τους, ώστε να βρίσκονται εύκολα και να εξασφαλίζεται η ασφάλειά τους.
Συντάχθηκε νέος κανονισμός λειτουργίας της βιβλιοθήκης σεβαστός κι αποδεκτός από όλους. Τα παιδιά εξοικειώθηκαν με τα δικαιώματα που έχουν ως αναγνώστες, αλλά και τις υποχρεώσεις του ρόλου αυτού. Τέλος, το σχέδιο μας έδωσε τη δυνατότητα να συνεργαστούμε με τους γονείς και να μοιραστούμε αυτό το υπέροχο ταξίδι στον κόσμο των βιβλίων.
Βαθμός επίτευξης των στόχων που είχαν τεθεί
4 = Πλήρως
Παράμετροι που διευκόλυναν την επίτευξη των στόχων
Ο σαφής προγραμματισμός και το χρονοδιάγραμμα έπαιξαν καθοριστικό ρόλο στην επιτυχία του σχεδίου. Η συνεργασία των γονέων/φορέων βοήθησε επίσης τόσο στην υλοποίηση του σχεδίου, όσο και στην απόκτηση νέων δεξιοτήτων από τα παιδιά (συνεργασία, δυνατότητα προγραμματισμού, σεβασμός στον χώρο και στα υλικά).
Δυσκολίες που παρουσιάστηκαν
Η δυσκολία στην ανεύρεση ημερομηνίας επίσκεψης στη βιβλιοθήκη (λόγω μεγάλης επισκεψιμότητας). Η απώλεια ορισμένων σελίδων από ένα βιβλίο της βιβλιοθήκης μας και η μη παραδοχή της ευθύνης του αναγνώστη. Με υπομονή και διάθεση ξεπεράστηκαν οι δυσκολίες.
Υλικό που παρήχθη ή αξιοποιήθηκε
Παράχθηκε υλικό για τη διακόσμηση της βιβλιοθήκης…αυτοσχέδιοι Βιβλιούληδες, ζωγραφιές των παιδιών, αφίσες, πλαστικοποιημένες καρτέλες με στοιχεία των παιδιών και των βιβλίων. Αξιοποιήθηκαν τα βιβλία των παιδιών που έφεραν στο σχολείο, οι δημιουργίες τους με αφορμή τα βιβλία καθώς και εγχειρίδια για την αξία των βιβλίων και τη σπουδαιότητα των δημιουργών τους, που διαθέτει το σχολείο μας. Με τις δράσεις μας αναζωπυρώθηκε το ενδιαφέρον των παιδιών για την αγάπη προς τα βιβλίο με σκοπό τη φιλαναγνωσία.
Επιμορφώσεις που τυχόν υλοποιήθηκαν στο πλαίσιο της Δράσης
Στα πλαίσια της δράσης παρακολουθήσαμε το σεμινάριο “Φιλαναγνωσία-Λογοτεχνία και ο ρόλος της στο σχολικό πλαίσιο” από το Τμήμα Πολιτιστικών Θεμάτων Π.Ε Αχαϊας.
Προτάσεις για αξιοποίηση των πρακτικών που αναπτύχθηκαν στο πλαίσιο της Δράσης
Τα παιδιά συμμετείχαν με ενθουσιασμό σε όλα τα στάδια της οργάνωσης της δράσης με αποτέλεσμα να σέβονται περισσότερο τον χώρο και τα υλικά που αξιοποιήθηκαν. Απόκτησαν δεξιότητες σε θέματα οργάνωσης, λήψης αποφάσεων και υπευθυνότητας. Η συνεργασία σχολείου, γονέων και τοπικής κοινωνίας οδήγησαν στην επιτυχία το σχέδιο δράσης μας και αποτελεί πρακτική που θα μπορούσε να αξιοποιηθεί και στο μέλλον.
Προτάσεις για αναγκαίες επιμορφώσεις στο πλαίσιο της δράσης
Επιμορφώσεις για αξιοποίηση ποιημάτων, μικρών λογοτεχνικών κειμένων για παιδιά αυτής της ηλικίας. Ιδέες υλοποίησης δράσεων ανοιχτές προς την κοινωνία.
Προτάσεις για συνέχιση της Δράσης/ για νέες Δράσεις το επόμενο έτος
Συνέχιση δράσης: Δημιουργία υπαίθριας βιβλιοθήκης στην αυλή του σχολείου για την ώρα χαλάρωσης και παιχνιδιού.
Νέα δράση: Δημιουργία δανειστικής βιβλιοθήκης και για τους γονείς με βιβλία παιδαγωγικά και πρακτικά, επίλυσης καθημερινών ζητημάτων που αφορά το μεγάλωμα των σύγχρονων παιδιών. Από φέτος εμπλουτίσαμε την ήδη μεγάλη βιβλιοθήκη μας, όπου αποτελείται από διάφορες κατηγορίες θεμάτων.
π.χ. Παιδαγωγικά, διδακτικής μεθοδολογίας και το νέο πρόγραμμα σπουδών για τις νηπιαγωγούς, ιστορικά, μουσικής, θεατρικών παραστάσεων, μυθολογίας, ζωολογίας, εικαστικών, τέχνες, εκπαιδευτικά, παραμύθια – λογοτεχνία και άλλα.
Η βιβλιοθήκη μας αποτελείται από 2000 βιβλία περίπου, τα όποια εμπλουτίζουμε ετησίως!