ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ
ΠΑΡΑΜΥΘΟΥΠΟΛΗ: 2023-2024
25/9/2023: « Σύνταξη Ετησίου Σχεδίου Δράσεων για την εφαρμογή των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση».
Στο Αίγιο και στο γραφείο του κέντρου Προσχολικής Αγωγής – Νηπιαγωγείο « Παραμυθούπολη», σήμερα Δευτέρα 25 Σεπτεμβρίου 2023 και ώρα 14:00μ.μ. ο Σύλλογος Διδασκόντων που αποτελείται από τους :
- Νικολοπούλου Τρισεύγενη
- Σπυροπούλου Μαρία
Συνήλθε σε έκτακτη συνεδρίαση για να συζητηθεί το θέμα «Σύνταξη Ετήσιου Σχεδίου Δράσης για την εφαρμογή των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση».
Ο Σύλλογος Διδασκόντων λοιπόν:
Ομόφωνα αποφασίζει :
Τη συμμετοχή του νηπιαγωγείου ΠΑΡΑΜΥΘΟΥΠΟΛΗ στην εφαρμογή των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων κατά το σχολικό έτος 2023- 2024 και συνάπτει το Ετήσιο Σχέδιο Δράσης της Σχολικής μονάδας ως εξής :
- Ως κεντρικός στόχος του Σχεδίου Δράσης ορίζεται η εξοικείωση των νηπίων με τις βασικές δεξιότητες του 21ου αιώνα ( μάθησης, αλφαβητισμού και ζωής ) .
- Στο πλαίσιο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων θα υλοποιηθούν δράσεις του κάθε και από τους 4 θεματικούς κύκλους, ενώ διάρκεια του κάθε θεματικού κύκλου έχει οριστεί σε 7 εβδομάδες ( 2 μήνες).
- Οι επιλεγμένες δράσεις αντανακλούν τη φιλοσοφία και το όραμα της Σχολικής Μονάδας, ενώ η εμπειρία των εκπαιδευτικών θα αποτελέσει μεταξύ άλλων βοήθεια για την πορεία των εργαστηρίων.
- Μετά το πέρας των Εργαστηρίων θα ακολουθήσει αξιολόγηση/αποτίμηση των δράσεων και σχετικός αναστοχασμός.
- Τα βασικά πλεονεκτήματα της Σχολικής Μονάδας που θα βοηθήσουν στο πρόγραμμα είναι τα εξής: α. η πρότερη εμπειρία των εκπαιδευτικών , β. η συνολική ακαδημαϊκή και επιστημονική κατάρτιση των συμμετεχόντων εκπαιδευτικών , γ. η διάθεση συνεργασίας των εκπαιδευτικών για την επίτευξη ενός κοινού οράματος , ε. η επαρκής υλικοτεχνική υποδομή της Σχολικής Μονάδας.
Ως συντονίστρια του προγράμματος ορίζεται η εκπαιδευτικός Νικολοπούλου Τρισεύγενη. - Στο πρόγραμμα συμμετέχουν 2 εκπαιδευτικοί , οι οποίοι από κοινού θα συνεργάζονται και θα αποφασίζουν για τις δράσεις ανά θεματικό κύκλο.
- Συνεργασία θα υπάρξει και με επιλεγμένους φορείς της τοπικής κοινωνίας
- Τα στάδια υλοποίησης των επιμέρους εργαστηρίων θα ακολουθήσουν κυρίως τη διδακτική προσέγγιση της διαδικασίας του τεχνικού σχεδιασμού ( προσδιορισμός ανάγκης , έρευνα στις ανάγκες του προβλήματος , ανάπτυξη πιθανών λύσεων , επιλογή της βέλτιστης λύσης , επικοινωνία της λύσης , επανασχεδιασμός . Παράλληλα , θα αξιοποιήσουμε παιγνιώδεις δράσεις και σύγχρονες στρατηγικές.
Το σχέδιο δράσης που έχει ήδη συνταχθεί , θα υλοποιηθεί με μικρές προσαρμογές στις ανάγκες των μαθητών μας.
Απόφαση σχετικά με το Σχέδιο Δράσης ανά θεματικό κύκλο (συνοπτικά) :
1ος ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ: ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ – ΕΥ ΖΗΝ
Θέμα: Διατροφή – ποιότητα τροφίμων
Τίτλος: «Τρώω υγιεινά – Ζω καλύτερα»
Υποθεματικές:
- Το μεγάλο ταξίδι του σπόρου.
- Καθένα… στον καιρό του!
- Αρωματικά , φαρμακευτικά φυτά
- Βιολογικά προϊόντα
Βασικοί στόχοι:
- Να κατανοήσουν την αξία των φρούτων και λαχανικών
- Να προτιμούν τοπικές ποικιλίες
- Να επιλέγουν καλλυντικά με φυσικά συστατικά
Διάρκεια: Οκτώβριος – Νοέμβριος
2ος ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ: ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Θέμα: Εξοικονόμηση ενέργειας
Τίτλος: «Ενέργεια: Υπάρχει παντού!»
Υποθεματικές :
- Γνωριμία με τις μορφές ενέργειας
- Σπατάλη ενέργειας στο σπίτι, στο σχολείο …
- Εναλλακτικοί τρόποι παραγωγής ενέργειας
- Ανανεώσιμες και μη ανανεώσιμες μορφές ενέργειας
- Τα αιολικά πάρκα
Βασικοί στόχοι: .
- Να κατανοήσουν την ενέργεια και τις μορφές της
- Να ανακαλύψουν την αναγκαιότητα εξοικονόμησης ενέργειας
- Να εντοπίσουν τη χρήση της ενέργειας στην καθημερινότητά τους
- Να καλλιεργήσουν «ενεργειακή» και «περιβαλλοντική» συνείδηση
Διάρκεια: Δεκέμβριος – Ιανουάριος
3ος ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ: ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ-ΚΟΙΝΙΚΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ ΚΑΙ ΕΥΘΥΝΗ.
Θέμα: Σεβασμός στη φύση
Τίτλος: Σώστε τα δάση , η γη να γελάσει.
Υποθεματικές:
- Αιτίες καταστροφής των δασών
- Το δάσος είναι το σπίτι των ζώων.
- Αναδάσωση ΤΩΡΑ!
- Υιοθετούμε και φροντίζουμε ένα φυτό
- Κανόνες προστασίας των δασών.
Βασικοί στόχοι: .
- Να ευαισθητοποιηθούν σε ζητήματα οικολογίας και σεβασμού του περιβάλλοντος.
- Να αποκτήσουν υπεύθυνη στάση απέναντι στη φροντίδα των φυτών
- Να προτείνουν τρόπους έμπρακτης λύσης περιβαλλοντικών ζητημάτων.
Διάρκεια : Φεβρουάριος – Μάρτιος
4ος ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ: ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ-ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΣΚΕΨΗ ΚΑΙ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ
Θέμα: STEM και εκπαιδευτική ρομποτική
Τίτλος: Από πού’ σαι ποταμάκι;
Υποθεματικές:
- Το νερό πηγή ζωής.
- Οι ιδιότητες του νερού.
- Ο κύκλος του νερού.
- Γνωριμία με το ρομπότ “beebot”
- Οι απειλές του νερού
Βασικοί στόχοι:
- Να κατανοήσουν τον κύκλο του νερού στην φύση
- Να αντιληφθούν την σπουδαιότητα του νερού για τον άνθρωπο
- Να εξοικειωθούν με την ρομποτική και τον προγραμματισμό.
- Να ευαισθητοποιηθούν ως προς την ανάγκη προστασίας του νερού στη γη.
Διάρκεια: Απρίλιος – Μάιος
Το παρόν πρακτικό διαβάστηκε μεγαλόφωνα και στη συνέχεια υπογράφηκε από τις 2 εκπαιδευτικούς της εκπαιδευτικής μονάδας.
ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΥ ΤΡΙΣΕΥΓΕΝΗ
ΣΠΥΡΟΠΟΥΛΟΥ ΜΑΡΙΑ