• Call : 2691021267, 6937025916

Αξιολόγηση Σχολικής Μονάδας

ΕΤΗΣΙΑ ΕΚΘΕΣΗ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ

ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ: 2023 – 2024

 

Α.  ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ

Καταγράφονται συνοπτικά τα χαρακτηριστικά και οι ιδιαιτερότητες της σχολικής μονάδας, που κρίνονται σημαντικά για την αποτύπωση της εικόνας του σχολείου

Το ιδιωτικό νηπιαγωγείο * Νικολοπούλου Τρισεύγενη* Παραμυθούπολη ( 7061007 )βρίσκεται στην οδό Ν. Πλαστήρα και Σκουφά στο Αίγιο, συστεγάζεται με τον ομώνυμο παιδικό σταθμό, έχοντας ειδική διαμόρφωση ξεχωριστής αίθουσας και ώρας προαυλισμού των νηπίων. Κατά το σχολικό έτος 2023 – 2024 διακόψαμε τη λειτουργία του ενός εκ των δύο τμημάτων μας και λειτούργησε ως μονοθέσιο σχολείο. Παρόλο που σταμάτησε η λειτουργία του ενός τμήματός μας, εξακολουθούμε να λειτουργούμε με δύο νηπιαγωγούς την προϊσταμένη και νηπιαγωγό Νικολοπούλου Τρισεύγενη, τη νηπιαγωγό Σπυροπούλου Μαρία και τον εκπαιδευτικό αγγλικής γλώσσας: Σταματόπουλο Αργύρη. Mail: paramythoupoli@otenet.gr site: https://paramythoupoli-aigio.gr

Ο αριθμός των νηπίων μας για το σχολικό έτος 2023 – 2024 ήταν: 22 μαθητές

 

Β. ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία

Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση

(Αξιολόγηση: 4)
  • Τη φετινή σχολική χρονιά εξοπλίσαμε και ανανεώσαμε το νηπιαγωγείο μας με σύγχρονο εκπαιδευτικό υλικό., με στόχο την ανάπτυξη των νηπίων μας! Επιτεύχθηκαν στο μεγαλύτερο μέρος τους οι μαθησιακοί μας στόχοι! Στόχος μας ήταν να αναδείξουμε την αξία κάθε μαθητή, δουλεύοντας σε μικρές ομάδες εξατομικευμένης παρέμβασης αλλά και κλασσικής συνολικής διδασκαλίας.
  • Υλοποίηση ατομικού φακέλου αξιολόγησης κάθε μαθητή σε όλους τους τομείς ανάπτυξής τους.
  • Κάθε φορά που ολοκληρωνόταν ένας θεματικός κύκλος ή εργαστήριο δεξιοτήτων υπήρχε από τη νηπιαγωγό αξιολόγηση ώστε να διαπιστώνεται ο βαθμός ανάπτυξης κάθε νηπίου.
  • Υπήρξε ποικιλία μεθόδων αξιολόγησης μέσω ατομικών και ομαδικών εργασιών, ομαδικών παιχνιδιών, συνεργασία μαθητών σε ομάδες για την επίτευξη συγκεκριμένου στόχου κάθε φορά, παραστάσεις Χριστουγέννων και καλοκαιριού σε μεγάλη αίθουσα Πολύκεντρο Αιγίου, με θεατές γονείς – συγγενείς, εθνικές γιορτές που πραγματοποιήθηκαν στο σχολείο μας. Συμμετοχή σε μουσικοκινητικά παιχνίδια με μαθησιακό στόχο και με τη βοήθεια εξειδικευμένης μουσικοπαιδαγωγού στο σύστημα ΟΡΦ. Συμμετοχή μια φορά την εβδομάδα σε μάθημα ρυθμικής γυμναστικής για βελτίωση στον κινητικό τομέα. Επίσης o διορισμένoς μέσω Υπουργείου Παιδείας καθηγητής αγγλικών συνεργάστηκε με τη νηπιαγωγό, ώστε με παιγνιώδη τρόπο, να αρχίσουν να κατακτούν στοιχεία της αγγλικής γλώσσας βάση του αναλυτικού πρόγράμματος.
  • Δανειστική βιβλιοθήκη: τα παιδιά έφεραν από ένα βιβλίο που είχαν επιλέξει με τους γονείς τους και κάθε Δευτέρα έπαιρναν στο σπίτι τους διαφορετικό παραμύθι όπου το διάβαζαν με τους γονείς τους και ζωγράφιζαν ό,τι ήθελαν με αφορμή αυτό! Διαθέτοντας επίσης η σχολική μας μονάδα μια βιβλιοθήκη με χιλιάδες αρχειοθετημένα βιβλία στη διάρκεια των τριάντα ένα χρόνων λειτουργίας μας, με θέματα μυθολογίας, μουσικής, ιστορίας, θεάτρου, εκπαιδευτικά, γνώσεων , λογοτεχνίας, έχει πολυάριθμο υλικό ώστε τα παιδιά να έχουν πλήθος ερεθισμάτων και εικόνων.
  • Ενίσχυση ψηφιακών δεξιοτήτων των μαθητών μας, δουλεύοντας με τα τρία λαπτοπ που διαθέτει το σχολείο μας και σε μικρές ομάδες αποκτώντας τις πρώτες ψηφιακές δεξιότητές τους. Ωστόσο κάθε δεύτερη Παρασκευή σε συνεργασία με to εργαστήριο εκπαιδευτική Ρομποτικής Microlab, τα παιδιά έμαθαν να χειρίζονται ρομποτικές μονάδες και να τις προγραμματίζουν.
  • Το κεντρικό εκπαιδευτικό μας πρόγραμμα για φέτος ήταν Περιβαλλοντικό με τίτλο: Έκτακτη είδηση η Γη κινδυνεύει…τα παιδιά μέσα από παραμύθια ενημερώθηκαν για τη μόλυση σε θάλασσα αέρα και στεριά, για τις φυσικές καταστροφές λόγω κλιματικής αλλαγής, τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και το χτίσιμο, μιας πιο οικολογικής σκέψης για τη ζωή μας!!! Το πρόγραμμά μας κατατέθηκε στο τμήμα Περιβαλλοντικής εκπαιδευσης Αχαϊας από όπου και θα πάρουν βεβαιώσεις με το απολυτηριό τους τα νήπια.
  • Θεατρικές παραστάσεις: τα νήπια της Παραμυθούπολης συμμετείχαν σε δύο παραστάσεις για το σχολικό έτος :2023 – 2024 Τα Χριστούγεννα, με τη θεατρική παράσταση εμπνευσμένη απο το παραμύθι ο Αι Βασίλης φέτος είνια πράσινος https://paramythoupoli-aigio.gr/o-ai-vasilis-fetos-itan-prasinos-2024/ Επιπλέον πήραν μέρος στην καλοκαιρινή μας παράσταση: Η Γη είναι το σπίτι μας όπου τα 8 παραμύθια του Βαγγελη Ηλιόπουλου τα Οικολογήματα τα μετατρέψαμε σε μια θεατρική παράσταση, σε αυτή συμμετείχαν μικροί και μεγάλοι ώστε να βοηθήσουμε όλοι μαζί και να περιοριστεί η κλιματική αλλαγη!
  • ΕΚΔΡΟΜΕΣ – ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ: στο Ιστορικό και Λαογραφικο Μουσείο Αιγίου, 4 επισκέψεις στο 1ο Δημοτικό Αιγίου για το σχέδιο δράσης μας, στο ελαιοτριβείο – συσκευαστήριο Ελαιόφυλλο, Επίσκεψη της ψυχολόγου Μιχαλοπούλου Αθανασίας με παιχνίδια διαχείρισης συναισθημάτων, επίσκεψη από Σουσουράδες και αφήγηση λαϊκών παραμυθιών στο σχολείο μας, επίσκεψη στο εργοστάσιο νερού Κρίνος, συμμετοχή στο παιδικό καρναβάλι αιγιάλειας ντυμένοι Μέλισσες. Παρακολουθήσαμε το Κουκλοθέατρο Λαμίας: Τα ονείρατα του Δάσους. Πήραν μέρος επίσης τα παιδιά σε ένα βιωματικό παιχνίδι για τη ζωή της μέλισσας με την ομάδα: Παίξε μαζί μας!! Επίσκεψη στο Κ.Π.Ε. Ακράτας; https://paramythoupoli-aigio.gr/syntrofia-me-tis-neraides-sto-dasaki-mas/
  • Συνεργασία μέσω zoom με νηπιαγωγείο Ναννώ από Αθήνα για την ανταλλαγή πληροφοριών και απόκτηση γνώσεων με θέμα Η ζωή τηςς Μέλισσας. Επίσκεψη μελισσοκόμου στο σχολείο μας.
  • ΕΝΕΡΓΗ ΑΥΛΗ: τα παιδιά φύτεψαν το δικό τους μποστάνι στην πίσω αυλή του σχολείου μας! https://paramythoupoli-aigio.gr/to-mpostani-tis-ntomatosalatas/
  • Η γεωπόνος του Δήμου Αιγιάλειας επισκέφθηκε το σχολείο μας και μας έφερε γεοσκώληκες ώστε να εμπλουτίσουμε το χώμα που φυτέψαμε τις ντομάτες μας και τις φράουλες. https://paramythoupoli-aigio.gr/oi-dikes-mas- fraoyles/
  • ΕΙΚΑΣΤΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ: Καθόλη τη διάρκεια της χρονιάς τα παιδιά πήραν παράλληλα μέρος και σε πολιτιστικό πρόγραμμα όπου με τις νηπιαγωγούς τους παρατήρτησαν έργα μεγάλων ζωγράφων και έφτιαξαν τα δικά τους με διαφορετική τεχνοτροπία κάθε φορά…όπως π.χ. πουαντιγισμό, ψηφιδωτό.. Η έκθεση πραγματοποιήθηκε στο φουαγιέ του Πολύκεντρου όπου έγινε και η καλοκαιρινή μας Παράσταση. https://paramythoupoli-aigio.gr/mikroi-zografoi-megala-erga/
  • ΔΙΑΘΕΣΙΜΑ ΤΕΚΜΗΡΙΑ: Φάκελος εργασιών των παιδιών. Βιβλίο πράξεων. Αναρτήσεις στο site μας!

 

ΣΧΟΛΙΚΗ ΔΙΑΡΡΟΗ  – ΦΟΙΤΗΣΗ

(Αξιολόγηση: 4)

Δεν υπήρξε σχολική διαρροή κατά τη διάρκεια της φετινής σχολικής χρονιάς 2023 – 2024.

Τα νήπια παρακολούθησαν επαρκώς όλα τα δηλωθέντα προγράμματα με πληθώρα σχεδιασμένων δραστηριοτήτων, παρόλες τις συχνές ιώσεις που υπήρξαν κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς.

Το απουσιολόγιο της τάξης τηρείται καθημερινά από τη νηπιαγωγό της τάξης. Επίσης το αναλυτικό πρόγραμμα που παρακολουθούν τα νήπια καθημερινά, στέλνεται ανά τρίμηνο στους γονείς μέσω μειλ ώστε να γνωρίζουν το θέματα που απασχολούνται τα παιδιά τους.

  • Στη σχολική διαρροή ανήκει και το σχέδιο δράσης μας; Ομαλή μετάβαση από το νηπιαγωγείο στο Δημοτικό, το οποίο δουλέψαμε για δεύτερη χρονιά αφού είδαμε τα οφέλη στα νηπιά μας από τις περσινές δράσεις μας. Με τον αριθμό πράξης: 38 αποφασίσαμε η προϊσταμένη και η νηπιαγωγός να πραγματοποιηθεί κοινή δράση με τους μαθητές του 1ου Δημοτικού σχολείου Αιγίου ώστε τα νηπιά μας να έχουν μια άριστη μετάβαση σε όλα τα επίπεδα. Φυσικά σχεδιάσαμε νέες δραστηριότητες, βελτιστοποιημένες μαζί με τη δασκάλα της Ά τάξης του 1ου Δημοτικού σχολείου Αιγίου, ώστε τα παιδιά να τις απολαύσουν και να δεθούν αρμονικά σε μια ομάδα που θα δούλευε για έναν κοινό στοχο. Κι ο στόχος ήταν ο νέος χώρος του Δημοτικού να αγκαλιάσει τα νηπιάκια μας, με αγάπη και αμέριστη αποδοχή, για να μην υπάρχει στην ψυχούλα τους καμία αμφιβολία για το νέο σχολείο που θα τα υποδεχτεί.
  • Η πρώτη μας επίσκεψη στο 1ο Δημοτικό ήταν στις 27 Φεβρουαρίου https://paramythoupoli-aigio.gr/omali-metavasi-apo-to-nipiagogeio-sto/
  • Η δευτερη επισκεψή μας με αριθμό πράξης: 41 στο Δημοτικό και πάλι με τα νηπιά μας όπου μαζί με τα παιδιά της 1ης Δημοτικού κάναμε νεροπειράματα https://paramythoupoli-aigio.gr/omali-metavasi-syndidaskalia-neropeiramata/
  • Η τρίτη επισκεψή μας με αριθμό πράξης: 43 αφορούσε και πάλι επίσκεψη στο 1ο Δημοτικό όπου μαζί με τους μαθητές της Α Δημοτικού και τη δασκάλα εικαστικών δημιούργησαν όλα μαζί τα παιδιά ένα έργο ζωγραφικής φτιάχνοντας νουφαρα, εμπνευσμένο από το Μονέ. https://paramythoupoli-aigio.gr/omali-metavasi-as-zografisoyme-parea/
  • Η τέταρτη επίσκεψή μας αποφασίστηκε με αριθμό πράξης: 45 και πραγματοποιήθηκε στο τέλος Μαϊου. Εκεί παίξαμε όλοι μαζί παιχνίδια στην αυλή και ανταλλάξαμε δωράκια περιμένοντας με ανυπομονησία πια, τη μεταβάση στο Δημοτικό με ευχές για καλή αντάμωση! https://paramythoupoli-aigio.gr/paichnidia-stin-ayli-toy-1oy-dimotikoy/

Όταν απουσιάζει κάποιο παιδί οι γονείς μας ενημερώνουν τηλεφωνικά για το λόγο της απουσίας του, όπως αναφέρεται στον κανονισμό λειτουργιάς όταν τον υπογράφουν στην αρχή της χρονιάς….

Διαθέσιμα τεκμήρια: Απουσιολόγια – Αρχείο μητρώου μαθητών – Κανονισμός λειτουργίας νηπιαγωγείου μας, βιβλίο πράξεων, site της Παραμυθούπολης.

 

ΣΧΕΣΕΙΣ ΜΕΤΑΞΥ ΜΑΘΗΤΩΝ – ΜΑΘΗΤΡΙΩΝ

(Αξιολόγηση: 4)

Ο σεβασμός στην ξεχωριστή προσωπικότητα του κάθε νηπίου και η διαφοροποιημένη διδασκαλία που εφαρμόζεται ως επίσημος τρόπος διδασκαλίας στο σχολείο μας, οδηγεί αναπόφευκτα σε όμορφες σχέσεις μεταξύ των μαθητών μας, αφού νιώθουν έτσι ενεργοί και χρήσιμοι. Οι δραστηριότητα όπου τους ζητείται να ανταποκριθούν, είναι επιλεγμένες ανάλογα με το δυναμικό τους κι έτσι αξιοποιούνται στο έπακρο οι ικανότητές τους.

Το αποτέλεσμα είναι μαθητές με ενισχυμένη αυτοπεποίθηση και ανάλογη αυτοεκτίμηση όπου μέσα στην ομάδα κανείς δεν τους παραγκωνίζει σε όποιο τομέα κι αν μειονεκτούν, αλλά μαθαίνουν να σέβονται ο ένας τον άλλον καθώς και τις επιλογές του, και να νιώθουν ότι όλοι είμαστε διαφορετικοί αλλά ταυτόχρονα ίσοι μέσα στην ομάδα.

Ψυχολόγος επισκέφθηκε το σχολείο μας όπου έπαιξε μαζί με τα παιδιά παιχνίδια, που ενισχύουν την ενσυναίσθηση και την αναγνώριση των συναισθημάτων τους.

Το σχέδιο Δράσης μας: Ομαλή Μετάβαση από το νηπιαγωγείο στο Δημοτικό, και τα εκπαιδευτικά προγράμματα που εφαρμόζονται στο σχολείο μας με κύριο εργαλείο, το παιχνίδι και το θεατρικό παιχνίδι, όπου είμαστε εξειδικευμένοι, με σπουδές στο θέατρο της Ημέρας στον κο Λάκη Κουρεντζή, συμβάλλει στην ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητάς τους κι ενισχύει τις κοινωνικές τους δεξιότητες:

  • Κριτική σκέψη
  • Δεξιότητες επικοινωνίας
  • Ενσυναίσθηση
  • Η δημιουργικότητα
  • Η ανάπτυξη της φαντασίας
  • Η κατανόηση εξωλεκτικών σημάτων
  • Επίλυση προβλημάτων
  • Συνεργασία – Ομαδικότητα

Επιπλέον τα νήπια συνεργαστηκαν και έφτιαξαν μια ομαδική εργασία με κολλάζ, συμμετέχοντας στον Πανελλήνιο διαγωγνισμό ( Η θάλασσα που θέλω να έχω ) με στόχο να αποκτήσουν τα νήπια κριτική σκέψη, να συνεργαστούν, να προτείνουν λύσεις με ευφάνταστο και δημιουργικό τρόπο. Εξάλλου ήταν συναφής ο διαγωγνισμός με το περιβαλλοντικό εκπ/κο πρόγραμμα του σχολικού έτους 2023 – 2024. https://paramythoupoli-aigio.gr/i-thalassa-poy-thelo-na-echo/

Διαθέσιμα κριτήρια:

  • Ιστολόγιο του σχολείου μας.
  • Πίνακας με κανόνες της τάξης μας
  • Εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας του νηπιαγωγείου μας.

 

ΣΧΕΣΕΙΣ ΜΕΤΑΞΥ ΜΑΘΗΤΩΝ/ΤΡΙΩΝ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

(Αξιολόγηση: 4)

Ο σχέσεις μεταξύ μεταξύ μαθητών/τριων είναι εξαιρετικές. Λειτουργούν ως οικογένεια.

Οι εκπαιδευτικοί, στην πλειονότητά τους, αφιερώνουν μέρος του χρόνου τους, στο να ακούν τους μαθητές/-τριες, προωθούν τη συνεργασία και το σεβασμό ανάμεσα σε νήπια από διαφορετικά οικογενειακά περιβάλλοντα/ νοοτροπίες συμπεριφοράς προς τα παιδιά μέσα στην κάθε οικογένεια. Eπίσης ακούγοντας τα προβλήματα των
μαθητών/-τριών προβαίνουν σε ενέργειες για την καλύτερη αντιμετώπισή τους. Το σχολείο έχει συντάξει Εσωτερικό Κανονισμό Λειτουργίας του, όπου δηλώνονται ρητά οι προσδοκώμενες
συμπεριφορές. Αναγράφονται όχι μόνο κανόνες αλλά επίσης και τα δικαιώματα των μαθητών/-τριών. Ο σχολικός κανονισμός έχει αναρτηθεί στον πίνακα ανακοινώσεων του σχολείου μας αλλά έχει σταλθεί και στα προσωπικά mail των γονιών!

Μέσα σε κλίμα εμπιστοσύνης, που χτίζεται με την ειλικρινή και καθημερινή συναναστροφή, δημιουργώντας μέσα σε συγκεκριμένα πλαίσια και δραστηριότητες, θέτοντας από την αρχή σαφή όρια με το συμβόλαιο της ομάδας, όπου όλα τα μέλη το τηρούν το ίδιο, είτε είναι μαθητές είτε παιδαγωγοί, με εργαλείο το διάλογο και την ελευθερία ο καθένας να εκφράζει τη γνώμη του και τα συναισθήματά του, μπορούμε να μιλάμε για υγιείς σχέσεις μεταξύ μαθητών -τριών και εκπαιδευτικών.

Έτσι εξομαλύνονται οι όποιες αρνητικές συμπεριφορές και σκέψεις που μπορεί να πληγώσουν τα νήπια, επιβραβεύονται κι ενισχύονται οι θετικές συμπεριφορές, γνωρίζοντας όμως ταυτόχρονα τα δικαιώματα αλλά και τις υποχρεώσεις τους.

Τα σαφή όρια που θέτονται μεταξύ των μελών της ομάδας μας, οδηγεί τα παιδιά να δημιουργήσουν ισχυρούς δεσμούς αλληλοκατανόησης και εν συναίσθησης.

Επίσης σοβαρό ρόλο παίζει η συμπεριφορά, το πηγαίο χαμόγελο, η φαντασία, η υπομονή, και η επιμονή με ωραίο
τρόπο της νηπιαγωγού ώστε να έρχεται η ομάδα να λειτουργεί με αρμονία….

Διαθέσιμα κριτήρια:

  • Πρακτικό ΣΔ.
  • Ιστοσελίδα του σχολείου μας!
  • Συμβόλαιο της ομάδας.

 

ΣΧΕΣΕΙΣ ΣΧΟΛΕΙΟΥ – ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ

(Αξιολόγηση: 4)

Το σχολείο μας ενημερώνει τακτικά και με υπευθυνότητα τους γονείς τόσο καθημερινά σε προκαθορισμένη ώρα, όσο και κάθε δύο μήνες με προσωπικά ραντεβού, ως προς την πρόοδο των παιδιών τους, σε γνωστικό επίπεδο ανάλογα με τους εκπαιδευτικούς στόχους που έχει θέσει η κάθε νηπιαγωγός, αλλά και σε θέματα κοινωνικής συμπεριφοράς μέσα στην ομάδα.

Κάθε δίμηνο οι γονείς παραλαμβάνουν φάκελο εργασιών του παιδιού τους σε προγραμματισμένα ραντεβού και επίσης η προϊσταμένη πολλές φορές κανονίζει ομιλίες για ενημέρωση των γονέων με εξειδικευμένους εργοθεραπευτές και ψυχολόγους είτε λογοθεραπευτές και κοινωνικούς λειτουργούς. Φέτος διοργανώθηκε μια ομιλία με 2 λογοθεραπευτές, για τα στάδια ανάπτυξης λόγου, των νηπίων σε κάθε ηλικία καθώς και ομιλία με ψυχολόγο για το ότι τα παιδιά χρειάζονται όρια γιατί τα έχουν ανάγκη, ώστε να νιώθουν ασφαλή.

Σίγουρα υπάρχει μεγάλη διάθεση για επικοινωνία με τους γονείς γιατί χωρίς αυτούς και τη συνεργασία μαζίτους τίποτα δε μπορεί να βελτιωθεί σε σχέση με τα παιδιά.

Επίσης αρκετές φορές εμπλέκουμε τους γονείς στη μαθησιακή λειτουργία του σχολείου μας καθώς οργανώνουμε δράσεις που συμμετέχουν γονείς – νήπια – νηπιαγωγοί. Π.χ. Η εκδρομή μας σε θέατρο της Αθήνας με τίτλο: Μπες στα παπούτσια μου, που τα παιδιά κατάλαβαν την έννοια του buling και πως να αντιδρούν, όταν στην επόμενη βαθμίδα εκπαίδευσης θα συναντήσουν μεγαλύτερα παιδιά και προβληματικές συμπεριφορές

Επίσης οργανώσαμε γιορτή της μητέρας όπου συμμετείχαν γονείς – παιδιά και νηπιαγωγοί. Απίστευτες ευτυχισμένες στιγμές μέσα από έργα ζωγραφικής μεγάλων ζωγράφων όπου οι μαμάδες έπαιξαν διάφορα παιχνίδια με αφορμή τους πίνακες, που είχαμε τοποθετήσει πάνω σε πανιά στη μεγάλη μας αίθουσα!!! https://paramythoupoli-aigio.gr/chronia-polla-mama-moy/

Διαθεσιμα κριτήρια:

  • Ιστολόγιο του σχολείου μας ( site ).
  • Πρακτικό ΣΔ.

 

Θετικά σημεία

  • Το σχολείο λόγω της οργάνωσης του, αλλά και των δύο νηπιαγωγών, που συνεργάζονται μαζί 20 χρόνια λειτουργεί πολύ καλά εξαιτίας των σχέσεων που έχει αναπτύξει με τους γονείς αλλά και την τοπική κοινωνία. Αποτελεί σχολείο δημιουργικών ανθρώπων, που σκέφτονται και εκφράζονται ελεύθερα. Γίνεται χρήση ποικίλων εργαλείων μάθησης , Μοντεσσοριανό μαθηματικό υλικό, εισαγωγή στη λογισμική σκέψη με προγραμματισμένα ρομποτ σε εξειδικευμένο χώρο. Υποστήριξη μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και στοχευμένη καθοδήγηση της οικογένειας για πρώιμη παρέμβαση. Οι μαθητές μέσα από το σχολείο αποκτούν αυτοπεποίθηση και αυτοεκτίμηση . Στους στόχους του σχολείου επίσης προστίθενται: Η ολόπλευρη και αρμονική ανάπτυξη των και ψυχικών δυνάμεων των μαθητών. Η παροχή πνευματικών ολοκληρωμένων γνώσεων και η άσκηση της κριτικής σκέψης, που οδηγούν στη συγκρότηση ενός χαρακτήρα με ανεπτυγμένο αίσθημα κοινωνικής και ατομικής ευθύνης. Η καλλιέργεια της ευαισθησίας και της ανεκτικότητας απέναντι στο διαφορετικό. Η καλλιέργεια της ενσυναίσθησης σε καθημερινή βάση αλλά και με εξιδεικευμένες πρακτικές.
  • Προωθούμε τον αμοιβαίο σεβασμό στη σχολική μας κοινότητα, βάση της ενσυναίσθησης που καλλιεργούμε καθημερινά.
  • Στο νηπιαγωγείο μας θέτουμε τις βάσεις για την ολόπλευρη ανάπτυξη των νηπίων μας, σεβόμενοι τη μοναδικότητα του κάθε παιδιού.
  • Εφαρμόζουμε την παιδοκεντρική διδασκαλία και τη βιωματική εκπαίδευση με συχνές επισκέψεις και εκδρομές σε επαγγελματικούς χώρους.
  • Η προσπαθειά μας συνίσταται στο να υπάρχει ένα συναισθηματικά ασφαλές περιβάλλον συνεχούς στήριξης και θετικής ενίσχυσης που να ανταποκρίνεται στις ανάγκες των νηπίων μας για σεβασμό, εμπιστοσύνη, εξερεύνηση, διάλογο και παιχνίδι!
  • Προάγουμε την αγάπη για μάθηση και την αξία της προσφοράς και της υπευθυνότητας.
  • Υποστηρίζουμε τη συνεργασία σχολείου – οικογένειας και συνεργαζόμαστε με τους γονείς σεβόμενοι τις απόψεις τους, προβάλλοντας παράλληλα τις αρχές του νηπιαγωγείου μας και την επιστημονική μας θέση.

 

Σημεία προς βελτίωση

 

ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ

ΗΓΕΣΙΑ – ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ

(Αξιολόγηση: 4)

Στο σχολείο μας γίνεται προσπάθεια για άρτια οργάνωση κάθε σχολικό έτος, θέτοντας σαφείς στόχους που θα κατακτούνται με τη συνεργασία όλων, την συχνή άντληση πληροφοριών και το σαφή διαχωρισμό αρμοδιοτήτων του εκπαιδευτικού προσωπικού μας.

  1. Στο πρώτο πρακτικό του σχολικού έτους καθορίζονται οι αρμοδιότητες του κάθε νηπιαγωγού.
  2. Εφαρμόζεται η αρχή προσωπικών δεδομένων και οι γονείς υπογράφουν σχετικό εγγραφο.
  3. Υπογράφεται από τους γονείς ο κανονισμός λειτουργίας του νηπιαγωγείου μας.
  4. Υπάρχει αναρτημένο σε εμφανές μέρος σχέδιο διαχείρισης και εγκατάλειψης του κτιρίου σε περίπτωση σεισμού – γίνονται ασκήσεις σεισμού σε τακτά χρονικά διαστήματα.
  5. ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ: Το σχολείο μας διαθέτει τρεις ηλεκτρονικούς υπολογιστές, βίντεο, προτζέκτορα, ηχητικό σύστημα συνδεδεμένο με ίντερνετ σε κάθε αίθουσα, πλήθος εποπτικού υλικού αρχειοθετημένο σε κατάλληλα ράφια για κάθε εκπαιδευτικό πρόγραμμα, αρχειοθετημένη βιβλιοθήκη 1500 βιβλίων, όπου υπάρχει αρχείο δανεισμού και για νηπιαγωγούς και για γονείς.
    Δανειστική βιβλιοθήκη: όπου τα νήπια δανείζονται ένα βιβλίο φίλου τους αφού όλα τα παιδιά έχουν διαθέσει ένα βιβλίο στη βιβλιοθήκη της τάξης, το διαβάζουν Σαββατοκύριακο με τους γονείς τους, και παίρνουν ένα φυλλάδιο που έχει συντάξει η νηπιαγωγός και περιλαμβάνει την περίληψη του βιβλίου και ο,τι του αρέσει από αυτό το βιβλίο, το ζωγραφίζει.
  1. Μικρόφωνα και ηχητική εγκατάσταση για τις γιορτές μας.
  2. Πλήθος άλλων υλικών πλαισιώνουν τις δραστηριότητες νηπιαγωγών και νηπίων για την επίτευξη των εκπαιδευτικών στόχων που τίθενται κάθε σχολική χρονιά. Οι οποίες και εμπλουτίζονται κάθε χρόνο.

Διαθέσιμα κριτήρια:

  • Πρακτικό ΣΔ. Κανονισμός Λειτουργίας.
  • Σχέδιο διαχείρισης εκτάκτων συνθηκών.
  • Βιβλίο σχολικής ζωής.

 

ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΙ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ

(Αξιολόγηση: 4)

Η Παραμυθούπολη είναι ανοιχτή κάθε φορά που υπάρχει ανάγκη επικοινωνίας, τόσο δια ζώσης όσο και μέσω τηλεφώνου ή ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.

Υπήρξε συνεργασία με άλλα σχολεία όπως με το Νηπιαγωγείο Ναννώ από Κορυδαλλό Αττικής, όπου συνδεθήκαμε διαδικτυακά τα δύο τμήματα των νηπιαγωγείων μας, γνωριστήκαμε και ο μελισσοκόμος που είχε έρθει στο σχολείο μας έδειξε τα εργαλεία του και τον εξοπλισμό του στα παιδιά και των δύο σχολείων μέσω zoom .

Επίσης λόγω του σχεδίου δράσης μας, που αφορούσε την ομαλή μετάβαση των νηπίων μας στην επόμενη βαθμίδα του Δημοτικού σχολείου, συνεργαστήκαμε με το 1ο Δημοτικό σχολείο Αιγίου για δεύτερη χρονιά, όπου πολλές φορές το επισκεφθήκαμε με τα νήπιά μας, διοργανώνοντας κοινές δράσεις ώστε να γνωρίσουν την επόμενη βαθμίδα, και να νιώσουν άνετα με το νέο τους σχολείο, φεύγοντας από την αγκαλιά μας.

Επιπλέον πραγματοποιήθηκαν αρκετές επισκέψεις σε συνεργασία με ιδιωτικούς και φορείς της κοινότητάς μας, μεταφέροντας τα νήπια με το σχολικό μας λεωφορείο.

Ενδεικτικά αναφέρω: Ιστορικό και Λαογραφικό Μουσείο Αιγίου, Επίσκεψη στο συσκευαστήριο λαδιού Αγγελακόπουλου Ελαιόφυλλο., Κτηνιατρείο, Κ.Π.Ε. Ακράτας, Υδροβιότοπος Αλυκής…επίσκεψη στο εργοστάσιο Νερού Κρίνος κ.α. Ο στόχος των επισκέψεων είναι η βιωματική μάθηση και η γνωριμία από κοντά αντικειμένων που συζητάμε στην τάξη.

Διαθέσιμα κριτήρια: Πρακτικά ΣΔ. Ιστολόγιο της Παραμυθούπολης, καθώς και πολλά από αυτά βρίσκονται στις δράσεις που αναρτούμε στο fb της Παραμυθούπολη – Αίγιο στο οποίο μπορείτε να μπείτε από το site μας (ιστολογιό μας).

 

Θετικά σημεία

Στα πλαίσια του εκπαιδευτικού προγράμματός μας υλοποιήθηκαν ποικίλες εκπαιδευτικές δραστηριότητες που είχαν ως στόχο την ευαισθητοποίηση και το σεβασμό απέναντι στο περιβάλλον και το πώς πρέπει να συμπεριφερόμαστε ώστε να βοηθήσουμε τη μείωση της κλιματικής αλλαγής. Οργανώθηκαν και πραγματοποιήθηκαν δράσεις οι οποίες επέτρεψαν στο νηπιαγωγείο μας να κάνει άνοιγμα προς την τοπική κοινότητα. Τα παιδιά επισκέφθηκαν διάφορους επαγγελματίες μετά από επικοινωνία της διοίκησης του σχολείου μας, και μας δέχτηκαν στους επαγγελματικούς τους χώρους. Επίσης προσκλήθηκαν επαγγελματίες στο χώρο του σχολείου όπου μας ενημέρωσαν για διάφορα περιβαλλοντικά θέματα όπως ήταν η επίσκεψη της γεωπόνου του Δήμου Αιγιάλειας που μας μίλησε για την ανακύκλωση αλλά και την κομποστοποίηση. https://paramythoupoli-aigio.gr/oi-dikes-mas-fraoyles/

Η διαχείριση των οικονομικών πόρων από τη διοίκηση, γίνεται με βάση τις ανάγκες του χώρου, καθώς και την καλύτερη δυνατή κάλυψη των απαιτήσεων του Προγράμματος Σπουδών.

Η διοίκηση μεριμνά για την κάλυψη αναγκών και εκσυγχρονισμού που αφορούν τις κτιριακές υποδομές και την ανανέωση του εκπαιδευτικού υλικού,καθώς επίσης λαμβάνει τα απαραίτητα μέτρα για την ασφάλεια και την προστασία των νηπίων σε όλους τους χώρους.

Στο πλαίσιο του αειφόρου σχολείου και της εξωστρέφειας σχεδιάζονται περιβάλλοντα μάθησης σε συνεργασία με τοπικούς φορείς. Το σχολείο μας είναι ανοιχτό στην κοινωνία, και αξιοποιεί σε καλό βαθμό τις νέες τεχνολογίες, για την προβολή του στην κοινότητα.

 

Σημεία προς βελτίωση

Ίσως χρειάζεται πιο συχνές συνεργασίες με άλλα εκπαιδευτικά ιδρύματα για ανάπτυξη κοινών εκπαιδευτικών δράσεων και προγραμμάτων. Όμως το καθημερινό μας εκπαιδευτικό πρόγραμμα οι δράστηριότητες που υλοποιούνται για δέσιμο της εκάστοτε ομάδας , δε μας αφήνει χρόνο για περαιτέρω αλληλεπίδραση με άλλα σχολεία. Εξάλλου το προγραμμά μας περιλαμβάνει τόσες βιωματικές δραστηριότητες ώστε από κάπου πρέπει να μειώσουμε χρόνο για να πραγματοποιηθούν όλα.

Καλό θα ήταν να επιτευχθεί δραστηριοποίηση μαζί με άλλα νηπιαγωγεία κατά τον εκπαιδευτικό σχεδιασμό και τη διάχυση καλών πρακτικών, έτσι η δημιουργία ενός σχολικού δικτύου που θα πάρουμε μέρος κι εμείς μας βοηθήσει να συνεργαστούμε και να σχεδιάσουμε δράσεις που όλοι μαζί θα συμμετέχουμε και θα ανταλλάξουμε γνώμες.

 

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΤΩΝ

ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΕ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ

(Αξιολόγηση: 4)

Τα σεμινάρια που πήραν μέρος οι νηπιαγωγοί του σχολείου μας είναι τα εξής:
Σπυροπούλου, Μαρία

  • E Twinning MOOC Εισαγωγή στο e twinning, την ευρωπαϊκή δράση για την εκπαίδευση
  • Η μαγεία του κουκλοθέατρου στην εκπαίδευση κουκλοθέατρο λαμίας.
  • Κύκλος σεμιναρίων:
    «Περιβαλλοντική εκπαίδευση για τις φυσικές καταστροφές και την κλιματική κρίση. Αναλαμβάνουμε δράση….» Π.Ε. ΕΚ.Π.Ε.
  • Κλιματική κρίση και περιβαλλοντολογική κρίση.
  • Γκαλερί. Κλιματική αλλαγή και πολιτικές αντιμετώπισής της.
  • Ακραία καιρικά φαινόμενα και κλιματική κρίση.
  • Περιβαλλοντική εκπαίδευση για τις φυσικές καταστροφές.
  • «Παιδί μηδέν έως 6 ετών,» Επιμορφωτική ημερίδα στην ΣΙΚΕΠΑ πρόγραμμα Σπουδών για την προσχολική αγωγή.
  • Αναλυτικά προγράμματα προσχολικής εκπαίδευσης σε εφαρμοσμένες παιδαγωγικές πρακτικές, σύλλογος ιδιωτικών. Γκαλερί της Ελλάδας.
  • Ενδοσχολική επιμόρφωση πάνω στο νέο αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών με την κα Χρυσούλα Τσίρμπα.
  • Ενδοσχολική επιμόρφωση του νέου προγράμματος σπουδών Ανδρομάχη Φιλιππίδη
  • Η προσέγγιση της διερευνητικής μάθησης στο νηπιαγωγείο – Ανδρομάχη Φιλιππίδη
  • Η διδασκαλία της Μουσικής στα πλαίσια του νηπιαγωγείου με την κα Καλογεράκη Μαριλένα.
  • Συμπεριληπτική Εκπαίδευση-εκπαιδευτικές πρακτικές συμπερίληψης στο νηπιαγωγείο” με εισηγήτρια την κα. Λαδιά Ευαγγελία.

Νικολοπούλου, Τρισεύγενη

  • Διαχείριση σχολικής ζωής, Ηγεσία – Κρίσεις, Διαφορετικότητα, Συμπερίληψη «Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου»
  • «Παιδί 0 έως 6 ετών», επιμορφωτική ημερίδας, ΣΙΚEΠΑ πρόγραμμα σπουδών για τη προσχολική αγωγή.
  • Ενδοσχολική διαδικτυακή επιμόρφωση για το νέο αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών με την Ανδρομάχη Φιλιππίδη.
  • ” Συμπεριληπτική Εκπαίδευση – εκπαιδευτικές πρακτικές συμπερίληψης στο νηπιαγωγείο” με την κα Λαδιά Ευαγγελία.
  • ” Η διδασκαλία της μουσικής στα πλαίσια του Νηπιαγωγείου” με εισηγήτρια τη μουσικοπαιδαγωγό κα Καλογεράκη Μαριλένα.
  • Η προσέγιιση της Διερευνητικής μάθησης στο Νηπιαγωγείο” με την κα Φιλιππίδη Ανδρομάχη”

Διαθέσιμα κριτήρια: Αρχείο σεμιναριών με όλες τις βεβαιώσεις διατίθεται στη βιβλιοθήκη του σχολείου μας.

 

ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΕ ΕΘΝΙΚΑ ΚΑΙ ΕΥΡΩΠΑΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ

(Αξιολόγηση: 1)

Δεν υπήρξε συμμετοχή σε ευρωπαϊκά προγράμματα…………

 

Θετικά σημεία

 

Σημεία προς βελτίωση

Υπάρχει διάθεση και πρόθεση να συνεργαστούμε ώστε να πάρουμε μέρος σε ευρωπαϊκά προγράμματα αρκεί να μας δοθεί η ευκαιρία…το επόμενο σχολικό έτος 2024 – 2025 ίσως βρεθεί ο χρόνος να ασχοληθούμε και με αυτό!

 

Γ. ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ ΒΕΛΤΙΩΣΗΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

Λειτουργία: Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία

Αριθμός Δράσεων που υλοποιήθηκαν: 1

Άξονες στους οποίους υλοποιήθηκαν Δράσεις:  Σχολική διαρροή – φοίτηση

 

Λειτουργία: Διοικητική λειτουργία

Αριθμός Δράσεων που υλοποιήθηκαν: 0

Άξονες στους οποίους υλοποιήθηκαν Δράσεις:

 

Λειτουργία: Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών
Αριθμός Δράσεων που υλοποιήθηκαν: 0
Άξονες στους οποίους υλοποιήθηκαν Δράσεις:

 

Παρατηρήσεις / Σχόλια

Τη φετινή σχολική χρονιά 2023 – 2024 υλοποιήθηκαν όλα τα προγράμματα, τα εργαστήρια δεξιοτήτων, το σχέδιο δράσης που είχαν αποφασιστεί από την αρχή το Σεπτέμβρη και είχαν επικυρωθεί με πρακτικό από το Σ.Δ. Ωστόσο κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους σχεδιάστηκαν και υλοποιήθηκαν πολλές κοινές δράσεις με γονείς, με επαγγελματίες λογοθεραπευτές, ψυχολόγους και συμπεριλάβαμε σε πολλές δράσεις μας την τοπική κοινότητα. Επιπλέον συμμετείχαμε στο καρναβάλι του Δήμου Αιγιάλειας και πολλά άλλα που αναφέρθηκαν παραπάνω και αναδεικνύουν την εξωστρέφειά μας, επίσης δείχνουν έμπρακτα την εμπειρία μας 31 χρόνων και το κέφι μας για αστείρευτη γνώση και παιχνίδι μαζί με τα παιδάκια μας και τους γονείς, που μας εμπιστεύονται!!!

 

Βαθμός επίτευξης των στόχων που είχαν τεθεί

4 = Πλήρως

 

Σημαντικότερα αποτελέσματα των Δράσεων

Η δράση ομαλής μετάβασης κρίνεται απαραίτητη σχεδόν κάθε σχολική χρονιά γιατί βοηθάει τα παιδιά να ενταχθούν πιο γρήγορα στη νεα μαθητική τους πραγματικότητα, χωρίς να δυσκολεύεται ιδιαίτερα ο δάσκαλος της Πρώτης τάξης μέ επιπλέον χρόνο προσαρμογής…

Οι δραστηριότητες που επιλέχθηκαν σε συνεργασία με τη δασκάλα της πρώτης Δημοτικού, ώστε τα παιδιά του νηπιαγωγείου μας να ενταχθούν ομαλά ήταν ποικίλες και δόθηκε ιδιαίτερη σημασία οι δραστηριότητες να εμπλέκουν τα παιδιά και από τις δύο ηλικίες ώστε να βελτιωθεί ο ρυθμός αποδοχής μεταξύ τους αλλά και να στηριχτεί η συνεργασία και η δημιουργικότητα τους.

Σίγουρα θα επιμείνουμε μια φορά κάθε σχολικό έτος να πραγματοποιούμε μια κοινή δράση με ένα Δημοτικό σχολείο της πόλης μας. Είναι απαραίτητο ώστε τα νήπια να έχουν μια πιο ομαλή μετάβαση στη νέα σχολική πραγματικότητα., ακόμα κι αν έχουμε άλλο σχέδιο δράσης την επόμενη χρονιά!!

 

Δυσκολίες που παρουσιάστηκαν

Οι δυσκολίες δεν ήταν πολλές αφού το σχέδιο δράσης μας ήταν πολύ καλά σχεδιασμένο και η δασκάλα της πρώτης πολύ συνεργάσιμη, όπως επισης και η καθηγήτρια των εικαστικών που δημιουργήσαμε μαζί έναν υπέροχο πίνακα με νούφαρα του Μονέ. Τα παιδιά, νήπια και δημοτικού το απόλαυσαν και κάθε φορά μας περίμεναν με χαμόγελο αφού εκεί φοιτούσαν και παιδιά που είχαμε την περσινή σχολική χρονιά. Η διδακτική τους ώρα είναι μικρή όμως και δε μας βοηθούσε να ολοκληρώσουμε τις δραστηριότητές μας. Ωστόσο δεν παραπονιόταν κανείς κι αυτο μας έδινε πολλή χαρά ώστε φτάναμε στο επιθυμητό αποτέλεσμα. Καλό καλοκαίρι ευχηθήκαμε στην τελευταία συνάντηση μαζί με αγκαλιές και χαμόγελα!!!!

Τα νηπιά μας συμμετείχαν ενεργά σε όλη τη διάρκεια του σχεδίου δράσης και με χαρά πήγαιναν στο χώρο του Δημοτικού σχολείου. Επίσης και οι γονείς ήταν ιδιαίτερα χαρούμενοι που τα παιδια τους γνωρίζουν το μελλοντικό τους Δημοτικό σχολείο.

 

Ανάδειξη Πρακτικών και προτάσεις για αξιοποίησή τους από άλλα σχολεία (προαιρετικά).

Προτάσεις για αναγκαίες επιμορφώσεις