• Call : 2691021267, 6937025916

Αξιολόγηση Σχολικής Μονάδας

ΕΤΗΣΙΑ ΕΚΘΕΣΗ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ

ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ: 2024 – 2025

 

Α.  ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ

Καταγράφονται συνοπτικά τα χαρακτηριστικά και οι ιδιαιτερότητες της σχολικής μονάδας, που κρίνονται σημαντικά για την αποτύπωση της εικόνας του σχολείου

Το ιδιωτικό νηπιαγωγείο * Νικολοπούλου Τρισεύγενη* Παραμυθούπολη ( 7061007) βρίσκεται στην οδό Ν.Πλαστήρα και Σκουφά στον συνοικισμό στο Αίγιο, συστεγάζεται με τον ομώνυμο παιδικό σταθμό, έχοντας ειδική διαμόρφωση, ξεχωριστής αίθουσας και ώρας προαυλισμού των νηπίων. Κατά το σχολικό έτος 2023 – 2024 διακόψαμε τη λειτουργία του ενός εκ των δύο τμημάτων μας και λειτούργησε ως μονοθέσιο νηπιαγωγείο. Παρόλο που σταμάτησε η λειτουργία του ενός τμήματός μας, και το σχ. Έτος 2024 – 2025, εξακολουθούμε να λειτουργούμε με δύο νηπιαγωγούς την προϊσταμένη και νηπιαγωγό Νικολοπούλου Τρισεύγενη, τη νηπιαγωγό Σπυροπούλου Μαρία και τον εκπαιδευτικό αγγλικής γλώσσας: Σταματόπουλο Αργύρη. Mail: paramythoupoli@otenet.gr site: https://paramythoupoli-aigio.gr

Ο αριθμός των νηπίων μας για το σχολικό έτος 2024 – 2025 ήταν: 21 μαθητές

 

Β. ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία

Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση

(Αξιολόγηση: 4)

Τη φετινή σχολική χρονιά 2024 – 2025 είχαμε στο νηπιαγωγείο μας 21 νήπια και προνήπια μαζί με αρκετάθέματα διαχείρισης συναισθημάτων, και η προσπάθειά μας επικεντρώθηκε στην αναγνώριση τωνσυναισθημάτων μας, ώστε να δημιουργηθεί μια ομάδα που θα αλληλοϋποστηρίζεται με εν συναίσθηση καιαλληλοβοήθεια, ψάχνοντας τη χαρά και την ευτυχία, όπως ονομάστηκε και το φετινό κεντρικό θέμα τουσχολικού μας έτους.

Έτσι αρχικά και βάση του κεντρικού θέματός μας, αναλύσαμε τα συναισθήματά μας, μέσααπό ένα ευρύ φάσμα θεματολογίας που θα το αναφέρω εδώ επιγραμματικά και έτσι ψάξαμε την ευτυχία και τηχαρά:

  • Στην όμορφη φύση.
  • Στο καθημερινό χαμόγελο ( διαχείριση συναισθημάτων).
  • Στη φροντίδα για τα ζώα.
  • Στις οικογενειακές στιγμές.
  • Στην προσφορά βοήθειας.
  • Στην ευγνωμοσύνη για όσα έχω.
  • Στο μαζί. ( δημιουργία ομάδας ).

Πραγματοποιήθηκε η διδασκαλία της αγγλικής γλώσσας καθόλη τη διάρκεια του σχολικού έτους 2024 – 2025.

Καθώς επίσης τα εργαστήρια δεξιοτήτων, που για τη φετινή σχολική χρονιά ασχοληθήκαμε με τα εξής θέματα:

  • 1ος Θεματικός κύκλος: Ζω Καλύτερα-Ευ ζην
    Θεματική ενότητα: Διατροφή- Αυτομέριμνα
    Στόχοι:
    * να συνειδητοποιήσουν τα οφέλη της υγιεινής διατροφής
    * να εντάξουν τις υγιεινές τροφές στην καθημερινότητά τους
    * δουλεύοντας σε ομάδες, να εξοικειωθούν με τη συνεργατική μάθηση
  • 2ος Θεματικός κύκλος: Φροντίζω το περιβάλλον
    Θεματική ενότητα: Οικολογία
    Στόχοι:
    * να κατανοήσουν ότι τα απορρίμματα είναι αποτέλεσμα της ανθρώπινης δραστηριότητας
    * να συνειδητοποιήσουν ότι η διαχείριση των απορριμμάτων είναι ευθύνη όλων μας
    * να αναπτυχθεί η αξία και τα οφέλη της ανακύκλωσης
    * να εστιάσουν στην ανθρώπινη συμπεριφορά και την ατομική ευθύνη.
  • 3ος Θεματικός κύκλος: Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ-Κοινωνική συναίσθηση και ευθύνη
    Θεματική ενότητα: Αλληλοσεβασμός, Διαφορετικότητα
    Στόχοι:
    * να συνειδητοποιήσουν την έννοια της μοναδικότητας και της διαφορετικότητας
    * να κατανοήσουν τις αξίες της ισότητας και του αλληλοσεβασμού
  • 4ος Θεματικός κύκλος: Δημιουργώ και καινοτομώ-Δημιουργική σκέψη και πρωτοβουλία
    Θεματική ενότητα: STEM-Εκπαιδευτική ρομποτική
    Τίτλος: Ο καιρός σήμερα
    Στόχοι:
    * να γνωρίσουν έννοιες όπως ο καιρός, τα καιρικά φαινόμενα, το κλίμα, η θερμοκρασία
    * να μάθουν να ξεχωρίζουν τα 4 σημεία του ορίζοντα
    * να παρουσιάζουν μόνοι τους ένα δελτίο καιρού
    * να δημιουργήσουν τα δικά τους απλά μετεωρολογικά όργανα (π.χ ανεμοδούρι)

Εκπαιδευτικές επισκέψεις – δράσεις – παραστάσεις:

Στο νηπιαγωγείο μας, τα νηπιά μας συμμετέχουν εβδομαδιαία, σε μάθημα μουσικοκινητικής και σε μάθημα ρυθμικής γυμναστικής.

Δημιουργία ατομικού φακέλου εργασιών όπου τον παραλαμβάνουν στην αποφοίτησή τους!

Λειτούργησε η Δανειστική μας βιβλιοθήκη όπως κάθε χρόνο και βελτιώθηκαν οι τρόποι λειτουργίας της λόγω του ανάλογου σχεδίου δράσης μας! https://paramythoupoli-aigio.gr/me-ena-vivlio-taxideyo/

Ενισχύθηκαν οι ψηφιακές δεξιότητες των νηπίων μας και φέτος με τις εβδομαδιαίες επίσκεψεις μας, στο κέντρο εκπαιδευτικής Ρομποτικής Microlab. https://paramythoupoli-aigio.gr/ta-nipia-kai-ta-rompot/

Συνεργασία με την προσχολική εκπαίδευση Ραβδά Χριστίνα στο Διόνυσο Αττικής την παραμονή της Πρωτομαγιάς όπου μέσω zoom ονομάσαμε και γνωρίσαμε τα λουλούδια που φτιάξαμε το μεγάλο στεφάνι μας, συνομιλώντας νηπιαγωγοί και παιδιά!

Ενεργή Αυλή, για άλλη μια χρονιά, όπου τα παιδιά φύτεψαν και περιποιήθηκαν αρωματικά φυτά και λαχανικά, βλέποντάς τα να αναπτύσσονται. https://paramythoupoli-aigio.gr/to-mpostani-tis-salatas-mas-energi-ayli/

Απλώνω ευτυχία – Δράση ενεργού πολίτη: Γονείς και παιδιά μαζί, ζωγράφισαν σε μπλούζες τι τα κάνει ευτυχισμένα, και τις άπλωσαν στα Ψηλά Αλώνια Αιγίου στις 18 Μαϊου, με στόχο την προσφορά και οικονομική βοήθεια στο σύλλογο Φλόγα! Δράση 7 νηπιαγωγείων με στόχο τον εθελοντισμό και την προσφορά. https://paramythoupoli-aigio.gr/drasi-energoy-politi-aplono-eytychia/

ΣΧΟΛΙΚΗ ΔΙΑΡΡΟΗ  – ΦΟΙΤΗΣΗ

(Αξιολόγηση: 4)

Κατά τη διάρκεια της φετινής σχολικής χρονιάς 2024 – 2025 δεν υπήρξε διαρροή μαθητών από τα εγγεγραμμένα νήπιά μας. Στο νηπιαγωγείο μας η φοίτηση όλων των νηπίων πραγματοποιήθηκε ομαλά, όπου υπήρξαν λίγες απουσίες λόγω ιώσεων. Εξάλλου οι γονείς που επιλέγουν το ιδιωτικό νηπιαγωγείο, επιλέγουν τα παιδιά τους να παρακολουθούν καθημερινά το πρόγραμμά μας.

Η επικοινωνία με τους γονείς όταν απουσιάζει κάποιο νήπιο, γίνεται τηλεφωνικά και γνωρίζουμε την ακριβή αιτία απουσίας του παιδιού, που τις πιο πολλές φορές είναι λόγω αδιαθεσίας ή ταξιδιού λίγων ημερών.

Το απουσιολόγιο του νηπιαγωγείου μας ενημερώνεται καθημερινά.

Το πρόγραμμα δραστηριοτήτων που παρακολουθούν τα παιδιά στέλνεται στους γονείς στην αρχή κάθε τριμήνου, όμως λαμβάνοντας πάντα υπόψη μας ότι προκύπτουν αλλαγές ανάλογα με τα ενδιαφέροντα των νηπίων μας.

Για άλλη μια χρονιά προσπαθήσαμε για την ομαλή μετάβαση των νηπίων μας, να επισκεφθούμε το Δημοτικό σχολείο της περιοχής μας ώστε να παρατηρήσουν τα νήπιά μας τον τρόπο λειτουργίας της επόμενης βαθμίδας και να αισθανθούν ασφάλεια σε σχέση με το νέο σχολείο που θα μεταβούν. https://paramythoupoli-aigio.gr/episkepsi-sto-dimotiko/

Διαθέσιμα τεκμήρια: Απουσιολόγιο, Αρχείο μητρώου μαθητών, κανονισμός λειτουργίας νηπιαγωγείου Παραμυθούπολη, βιβλίο πράξεων.

 

ΣΧΕΣΕΙΣ ΜΕΤΑΞΥ ΜΑΘΗΤΩΝ – ΜΑΘΗΤΡΙΩΝ

(Αξιολόγηση: 4)

Η φετινή σχολική χρονιά ήταν αρκετά δύσκολη σχετικά με συμπεριφορές και τις σχέσεις μεταξύ των μαθητών μας! Υπήρχαν παιδιά υπερκινητικά, παιδιά με δυσκολίες στη συμπεριφορά τους χωρίς εν συναίσθηση, 2 παιδιά στο φάσμα με δυσκολίες στην επικοινωνία, άλλα που εκφράζονταν άσχημα. Αυτό το διακρίναμε από την αρχή και προσπαθήσαμε να προσαρμόσουμε το πρόγραμμά μας ανάλογα με τις ανάγκες των παιδιών, έτσι προσπαθήσαμε να έχουμε στην τάξη μας περισσότερα βιωματικά παιχνίδια, ασκήσεις γνωριμίας και εμπιστοσύνης, θεατρικά δρώμενα, περίπατοι στην εξοχή … έτσι αποφασίασαμε τις εξής ενέργειες:

  • Ονομάσαμε το πρόγραμμά μας: Ψάχνοντας την ευτυχία…και αναλύσαμε καθόλη τη διάρκεια του σχολικού έτους, τα συναισθήματά μας μέσα από οργανωμένες και στοχευμένες δραστηριότητες, για την εξομάλυνση των επιθετικών συμπεριφορών, και την αναγνώριση των συναισθημάτων των παιδιών, ώστε να μπορούν να τα διαχειρίζονται. Π.χ. Πώς ένιωσες όταν σου μίλησε κατά αυτόν τον τρόπο ο συμμαθητής σου; Ήταν σωστή η απάντηση αυτή που πλήγωσε το φίλο σου; Μέσα από το διάλογο, το συμβολικό παιχνίδι και το θεατρικό παιχνίδι που ασχολούμαστε εβδομαδιαία στο σχολείο μας, τα παιδιά ηρέμησαν και συνεργάστηκαν για τους στόχους που είχαμε θέσει στο πρόγραμμα μας!
  • Συμβόλαιο της ομάδας μας όπου συμφωνήσαμε όλοι μαζί για τους τρόπους συμπεριφοράς μας!
  • Συναντήσεις με γονείς των παιδιών που αντιμετωπίζαμε θέματα συμπεριφοράς ή συναισθηματικής φύσεως θέματα.
  • Συνάντηση γονέων με ψυχολόγο όπου μας βοήθησε όλους, γονείς και εκπαιδευτικούς, στο πως να βοηθήσουμε τα παιδιά σε συγκεκριμένες συμπεριφορές!
  • Σύσταση σε 3 από τα νήπιά μας για παιδαγωγική αξιολόγηση από το ΚΕΔΑΣΥ, όπου έγινε η αξιολόγηση και για δύο από αυτά κρίθηκε από τους ειδικούς ότι πρέπει να επαναφοιτήσουν στο νηπιαγωγείο. Η μια οικογένεια το δέχτηκε να επαναφοιτήσει σε δημόσιο νηπιαγωγείο, ενώ η δεύτερη περίπτωση έγραψε το παιδί σε Δημοτικό που έχει μικρή ομάδα ομάδα παιδιών στην πρώτη Δημοτικού! Η Τρίτη περίπτωση όπου το παιδί βρίσκεται στο φάσμα και ήταν προνήπιο θα φοιτήσει στο νηπιαγωγείο μας για το σχολικό έτος 2025 – 2026, με παράλληλη στήριξη που έχει επιλέξει η οικογένεια, ώστε να στηρίξει το παιδί της.
  • Αρκετά από τα παιδιά του νηπιαγωγείου μας, τη φετινή σχολική χρονιά έκαναν εργοθεραπεία με εξειδικευμένο θεραπευτή.
  • Φροντίσαμε για τη δημιουργία ενός ευχάριστου και ασφαλούς σχολικού περιβάλλοντος ώστε να εξομαλυνθούν τα προβλήματα συμπεριφοράς, μέσα από διάφορες δραστηριότητες που σχεδιάσαμε.
  • Εκδρομή με γονείς στην Αθήνα, ώστε να παρακολουθήσουμε την παράσταση σχετική με το συναίσθημα του φόβου στο θέατρο Olvio: Σβήσε το Φως με τη θεατρική ομάδα Κοπέρνικος.
  • Επίσκεψη στο Μουσείο Συναισθημάτων: όπου επισκεφθήκαμε το παλάτι του Θυμού και μέσα από διάφορες δραστηριότητες εκεί, μάθαμε πολλά για τη διαχείρηση του θυμού.

Συγχρόνως ο σεβασμός στην ξεχωριστή προσωπικότητα του κάθε νηπίου, η προσπάθεια για αναγνώριση των ιδιαίτερων συναισθημάτων του, αφού βέβαια τα αναλύσαμε ένα- ένα λόγω του θέματος που ασχοληθήκαμε καθόλη τη διάρκεια του σχολικού έτους, καθώς και η διαφοροποιημένη διδασκαλία που εφαρμόζεται στο νηπιαγωγείο μας, οδήγησε στην ομαλοποίηση των σχέσεων μεταξύ των μαθητών μας!!!

Έτσι το αποτέλεσμα στο τέλος της σχολικής χρονιάς, είναι ο κάθε μαθητής μας, να έχει αναπτύξει αυτοπεποίθηση με τη θετική διαπαιδαγώγηση που έλαβε από τους νηπιαγωγούς του. Έμαθε επίσης να σέβεται ο ένας τον άλλον μαθητή καθώς και τις ξεχωριστές επιλογές του, και να νιώθουν ότι όλοι είμαστε διαφορετικοί αλλά ταυτόχρονα ίσοι, στις υποχρεώσεις και τα δικαιώματα μέσα στην ομάδα μας.

Διαθέσιμα κριτήρια:

Πρωτόκολλο εξερχομένων
Πρακτικό ΣΔ.
Συμβόλαιο της ομάδας μας στην αρχή του σχολικού έτους.
Πίνακας κανόνων.
Ιστοσελίδα του νηπιαγωγείου μας: https://paramythoupoli-aigio.gr

 

ΣΧΕΣΕΙΣ ΜΕΤΑΞΥ ΜΑΘΗΤΩΝ/ΤΡΙΩΝ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

(Αξιολόγηση: 3)

Οι νηπιαγωγοί της Παραμυθούπολης επιδιώκουν τη δημιουργία αληθινών και ειλικρινών σχέσεων με τους μαθητές καθ’ όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς. Φροντίζουν ώστε να δημιουργηθεί μια σχέση αμοιβαίου σεβασμού και αποδοχής μεταξύ των νηπιαγωγών και των νηπίων. Στην αρχή κάθε χρονιάς συντάσσουν μαζί με τα νήπια το συμβόλαιο τάξης όπου συμφωνούν για τους κανόνες λειτουργίας του νηπιαγωγείου όπως επίσης για τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις τους. Επιπλέον έχει συνταχθεί ο εσωτερικός κανονισμός ο οποίος έχει κατατεθεί στη σύμβουλο εκπαίδευσης και εκεί δηλώνονται ρητά οι προσδοκώμενες θετικές και αποδεκτές συμπεριφορές όλων.

Ο σχολικός κανονισμός έχει σταλεί επίσης στην αρχή του σχολικού έτους στα προσωπικά mails των γονέων.

Το νηπιαγωγείο μας φέτος αντιμετώπισε έντονες και εκρηκτικές συμπεριφορές από μερικά νήπια, τόσο προς τους συμμαθητές τους όσο και προς τους δασκάλους τους.

Ενημερώθηκαν σε προσωπικά ραντεβού οι γονείς, επικοινωνήσαμε και αναλύσαμε συναισθήματά και συμπεριφορές μέσα στην τάξη, ψυχολόγος επισκέφθηκε δυο φορές την τάξη μας κι έπαιξε με τα παιδιά και τις νηπιαγωγούς.

Δύο παιδιά από αυτά που είχαν επιθετική συμπεριφορά παραπέμφθηκαν σε ειδικούς παιδοψυχολόγους και σχολικούς ψυχολόγους, μαζί με τους γονείς τους. Το θετικό σημείο είναι ότι οι γονείς έχοντας την ανάλογη εν συναίσθηση, κατανόησαν το πρόβλημα στην τάξη και μας βοήθησαν πολύ.

Στο τέλος του σχολικού έτους πια, με την κατάλληλη ενημέρωση και συνεργασία με τους γονείς, το πηγαίο χαμόγελο των νηπιαγωγών, την επιμονή και υπομονή που επέδειξαν ώστε να τηρηθούν τα σαφή όρια που είχαν τεθεί από την αρχή, σεβόμενες πάντα τα δικαιώματα μα και τις υποχρεώσεις των μελών της ομάδας, φτάσαμε να λειτουργούμε καθημερινά σε πιο ήρεμο κλίμα. Σε αυτό βοήθησε και η αναγνώριση των συναισθημάτων μας, που επιτεύχθηκε καθ’ όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς 2024 – 2025, αφού αποτέλεσε το κεντρικό εκπαιδευτικό θέμα μας.

Διαθέσιμα κριτήρια:

Συμβόλαιο τάξης.
Βιβλίο σχολικής ζωής
Πρακτικό ΣΔ.

 

ΣΧΕΣΕΙΣ ΣΧΟΛΕΙΟΥ – ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ

(Αξιολόγηση: 4)

Το νηπιαγωγείο μας ενημερώνει τακτικά και με υπευθυνότητα τους γονείς που μας εμπιστεύονται τα παιδιά τους όποτε παραστεί ανάγκη. Ωστόσο κάθε δίμηνο υπάρχει ενημέρωση γονέων με προσωπικά ραντεβού και παράδοση φακέλου εργασιών.

Πολλές φορές οργανώνονται ομιλίες από εξειδικευμένους παιδαγωγούς όπως φέτος καλέσαμε εργοθεραπευτή, ώστε να εξηγήσει στους γονείς τι σημαίνει πρόωρη παρέμβαση, σε ποια ηλικία και πότε ο γονιός πρέπει να αναζητήσει βοήθεια ειδικού.

Πάντα στο νηπιαγωγείο μας υπάρχει διάθεση για επικοινωνία με τους γονείς των νηπίων και τους χρειαζόμαστε συνεργάτες στο έργο μας. Αρκετές φορές επίσης ενημερώνουμε τηλεφωνικά τους γονείς για διάφορα θέματα που προκύπτουν καθημερινά.

Πολλές φορές δημιουργούμε δράσεις όπου συμμετέχουν νηπιαγωγοί – νήπια και γονείς. Όπως έγινε στις παρακάτω περιπτώσεις.

  1. Εκδρομή σε θέατρο της Αθήνας, στο θέατρο Olvio, όπου παρακολουθήσαμε όλοι μαζί την παράσταση Σβήσε το φως, από την ομάδα Κοπέρνικος. (διαχείριση φόβου ). Επίσης επίσκεψη στο Μουσείο Συναισθημάτων όπου εξερευνήσαμε το συναίσθημα του θυμού στο παλάτι του.
  2. Γιορτή της μητέρας όπου μαζευτήκαμε ένα απόγευμα πριν τη δεύτερη Κυριακή του Μαϊου και παίξαμε, τραγουδήσαμε και γελάσαμε με την ψυχή μας, γονείς – παιδιά – νηπιαγωγοί. https://paramythoupoli-aigio.gr/giorti-miteras/
  3. Δράση φιλαναγνωσίας με συμμετοχή γονέων: Σχέδιο δράσης για τη φιλαναγνωσία κι ένα ολόκληρο πρόγραμμα σχολικής χρονιάς γιορτάστηκε στις 2 Απριλίου, το απόγευμα με γονείς και παιδιά μαζί .. μέσα από παιχνίδι και το βιβλίο Ευτυχία είναι… μέσα από ευαίσθητες και αγαπησιάρικες στιγμές… φτάσαμε να αναγνωρίσουμε την ευτυχία…..και το χαρήκαμε όλοι πολύ!
    https://paramythoupoli-aigio.gr/drasi-filanagnosias-me-symmetochi-goneon/

Διαθεσιμα κριτήρια:

Πρακτικό ΣΔ.
Ιστοσελίδα του νηπιαγωγείου μας ( site ).

 

Θετικά σημεία

Το νηπιαγωγείο μας λόγω των 32 χρόνων λειτουργίας του, αλλά και της συνεργασίας των δύο έμπειρων νηπιαγωγών πάνω από 20 συνεχή χρόνια, αλλά και εξαιτίας του αμοιβαίου σεβασμού και εκτίμησης με τους γονείς των νηπίων του όπως επίσης και με την τοπική κοινωνία, μπορούμε να ισχυριστούμε πια, ότι διαθέτει μια άψογη οργάνωση και το εμπιστεύονται αρκετές οικογένειες της Αιγιάλειας.

Η γνωστική, συναισθηματική και κοινωνική ανάπτυξη των νηπίων μας, κατέχουν πρωτεύοντα ρόλο στη μαθησιακή διαδικασία κι αυτό επιτυγχάνεται μέσα από τη υγιή συνεργασία της σχολικής μονάδας με την οικογένεια. Επίσης το νηπιαγωγείο μας παρέχει:

  • Πλούσιο υποστηρικτικό μαθησιακό υλικό.
  • Υποστήριξη νηπίων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και καθοδήγηση της εκάστοτε οικογένειας για πρώιμη παρέμβαση.
  • Καλλιέργεια της ευαισθησίας και της ανεκτικότητας απέναντι στο διαφορετικό.
  • Καλλιέργεια της ενσυναίσθησης σε καθημερινή βάση μέσω εξειδικευμένων δραστηριοτήτων.
  • Σεβασμό στη μοναδική προσωπικότητα κάθε παιδιού.
  • Βιωματική μάθηση με πολλές επισκέψεις σε επαγγελματικούς χώρους.
  • Συναισθηματικά ασφαλές περιβάλλον, με κύριο ενδιαφέρον μας την προσωπική ανάπτυξη των ικανοτήτων του κάθε παιδιού χωριστά.
  • Συνεργασία τόσο με τους γονείς όσο και με την τοπική κοινότητα για υλοποίηση δράσεων που αφορούν τα παιδιά.

Θετική διαπαιδαγώγηση ώστε τα παιδιά να νιώσουν ασφαλή συναισθηματικά και να αναπτύξουν τις ιδιαίτερες ικανότητές

 

Σημεία προς βελτίωση

  • Θα μπορούσαν να γίνουν ακόμα πιο πολλές δράσεις ( βιωματικά παιχνίδια, περίπατοι, εκδρομές) ωστόσο το σχέδιο δράσης, τα εργαστήρια δεξιοτήτων και το κεντρικό εκπαιδευτικό θέμα μας για την ενσυναίσθηση, δε μας άφησε χρόνο για να οργανώσουμε πιο πολλά.
  • Συστηματική παρουσία ψυχολόγου στο σχολείο μας.
  • Επιμόρφωση και βιωματική παρακολούθηση των νηπιαγωγών μας σε θέματα παιδαγωγικά και ψυχολογίας παιδιου!

 

ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ

ΗΓΕΣΙΑ – ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ

(Αξιολόγηση: 4)

Τα κριτήρια που λήφθηκαν υπόψη για την αξιολόγηση της οργάνωσης της διοίκησης ήταν:

  • Πρακτικό ΣΔ ( καθορισμός αρμοδιοτήτων των νηπιαγωγών )
  • Οι αναρτήσεις στο ιστολογιό μας. ( paramythoupoli-aigio.gr )
  • Tα ηλεκτρονικά μηνύματα mails, ενημέρωσης προς γονείς.
  • Ο εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας του νηπιαγωγείου μας που υπογράφεται από τους γονείς.
  • Συντονισμός από τη Διεύθυνση της επικοινωνίας με εκπαιδευτικούς και γονείς.
  • Υπάρχει σχέδιο διαχείρισης και εγκατάλειψης του κτηρίου σε περίπτωση σεισμού, καθώς και τι πρέπει να κάνει η κάθε νηπιαγωγός σε αυτήν την περίπτωση. Συχνά γίνονται ασκήσεις σεισμού.

Ως προς τις υποδομές του σχολείου μας:

Το νηπιαγωγείο μας διαθέτει ανακαινισμένη αυλή τον Αύγουστο του 2024, με πιστοποιημένα παιχνίδια τελευταίας τεχνολογίας προς αποφυγή ατυχημάτων των παιδιών, επίσης στρώθηκε η αυλή μας με νέο συνθετικό χλοοτάπητα.

Το νηπιαγωγείο μας εξακολουθεί να διαθέτει;

  • ανανεωμένο εκπαιδευτικό υλικό για την απασχόληση των παιδιών.
  • βιβλιοθήκη για δανεισμό βιβλίων σε γονείς – νηπιαγωγούς και παιδιά. Φέτος επίσης με το νέο σχέδιο δράσης μας, εκσυγχρονίστηκε ο τρόπος δανεισμού των βιβλίων των παιδιών και βελτιώθηκε η λειτουργία της βιβλιοθήκης μας.
  • Διαθέτει επίσης τάμπλετ.
  • ηλεκτρονικούς υπολογιστές.
  • ηχητικό σύστημα για εκδηλώσεις.
  • ηχεία με wifi σε κάθε τάξη.

Διαθέσιμα κριτήρια:

Πρακτικό ΣΔ.
Σχέδιο διαχείρισης εκτάκτων συνθηκών.
Βιβλίο σχολικής ζωής.
Κανονισμός λειτουργίας.
Ιστολόγιο Παραμυθούπολης

 

ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΙ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ

(Αξιολόγηση: 4)

Το σχολείο μας είναι ανοιχτό σε οποιαδήποτε μορφή συνεργασίας τόσο με γονείς, όσο με συναδέρφους και την τοπική κοινότητα. Στόχος των κοινών δράσεων είναι η εξωστρέφεια του νηπιαγωγείου μας, η συνεργασία με άλλα νηπιαγωγεία καθώς επίσης η αλληλεπίδραση μεταξύ μαθητών διαφόρων σχολείων τόσο εντός όσο και εκτός της πόλης μας!

Ενέργειες που πραγματοποιήθηκαν:

  • Τηλεσυναντήσεις μαθητών /τριων. Συνάντηση διαδικτυακή μέσω zoom με το νηπιαγωγείο στο Διόνυσο Αττικής Ραβδά Χριστίνα όπου φτιάξαμε το πρωτομαγιάτικο στεφάνι μας όλοι μαζί, αναφέροντας τα λουλούδια που χρησιμοποιήσαμε και γνωρίζοντας τα νήπια μεταξύ τους.
  • Εκπαιδευτική εκδρομή στην Αθήνα παρακολουθήσαμε θέατρο, για το συναίσθημα του φοβου και επισκεφθήκαμε το Μουσείο συναισθημάτων, όπου μπήκαμε στο παλάτι του Θυμού.
  • Οργάνωση και υλοποίηση πολιτιστικών προγραμμάτων και δράσης ενεργού πολίτη.
  • Μαζί με άλλα 6 νηπιαγωγεία συνεργαστήκαμε και υλοποιήσαμε τη δράση ενεργού πολίτη: Απλώνω ευτυχία. Μαζί με τους γονείς του κάθε νηπιαγωγείου σε μια απογευματινή δράση ζωγραφίσαμε φανελάκια λευκά όπου το κάθε παιδί αποτύπωνε τι το κάνει ευτυχισμένο. Και στις 18 Μαϊου ημέρα Κυριακή μαζευτήκαμε όλοι μαζί στην πλατεία Υψηλών Αλωνίων , όπου
    απλώσαμε τα μπλουζάκια σε σχοινιά και τα παιδιά ήρθαν μαζί με τους γονείς τους, και τραγούδησαν, ζωγράφησαν,και μαζεύτηκαν χρήματα για το σύλλογο γονέων παιδιών με νεοπλασματικές ασθένειες! Αξίζει να σημειωθεί ότι είχαμε τη βοήθεια του Δήμου Αιγιαλείας όσον αφορά τη τοποθεσία της δράσης αλλά και την ηχητική εγκατάσταση. Εκεί παραβρέθηκαν ο αντιδήμαρχος πολιτισμού, ο αντιδήμαρχος παιδείας Αιγιαλείας και η πρόεδρος της τοπικής κοινότητας. Το πιο σπουδαίο όμως είναι, ότι η εμπνευστής αυτής της υπέροχης δράσης είναι η Γεωργία η Σολομού από Κύπρο όπου την φιλοξενήσαμε και βρέθηκε κοντά μας για τρεις μέρες. Στην Ελλάδα αξίζει να σημειωθεί ότι πάνω από 600 σχολεία έχουν απλώσει ευτυχία κι έχουν μαζέψει πάνω από 110.000 ευρώ για τους σκοπούς της Φλόγας, όπου συντηρεί ξενώνες και φιλοξενεί παιδιά, με σοβαρά προβλήματα υγείας και τους γονείς τους .
  • Με αυτόν τον τρόπο ενισχύσαμε το δείκτη ευτυχίας των παιδιών μας.
  • δυναμώσαμε τη φλόγα της καρδιάς μας για έναν καλύτερο κόσμο που νοιάζεται, ενισχύοντας τη σημασία της εν συναίσθησης , της αλληλεγγύης και της προσφοράς στη ζωή μας.
  • Κατανοήσαμε ότι η ευτυχία βρίσκεται στα απλά και καθημερινά της ζωής.

Επιπλέον συνεργαστήκαμε για άλλη μια σχολική χρονιά με το 1ο Δημοτικό σχολείο Αιγίου όπου μαζί με τα νήπια, επισκεφθήκαμε το χώρο και παρατηρήσαμε τον τρόπο λειτουργίας του.

Επίσης στην Παιδαγωγική και Μαθησιακή λειτουργία έχουμε αναφερθεί αναλυτικά στους επαγγελματικούς χώρους που έχουμε επισκεφθεί κατά ημερομηνίες…μεταφέροντας τα παιδιά εκεί με τα σχολικά μας λεωφορεία.

Στόχος των επισκέψεών μας είναι η βιωματική μάθηση και η γνωριμία με επαγγελματικούς χώρους που ασχολούνται με μαθησιακά αντικείμενα σχετικά με το σχολικό μας πρόγραμμα, τα εργαστήρια δεξιοτήτων μας και το σχέδιο δράσης μας.

Διαθέσιμα κριτήρια: Πρακτικά ΣΔ. – Ιστολόγιο Παραμυθούπολης – νηπιαγωγείο Νικολοπούλου Τρισεύγενη καθώς και πολλές δράσεις μας τις αναρτούμε στο fb της Παραμυθούπολη – Αιγιο, στο οποίο μπορείτε να μπείτε από το site μας.

 

Θετικά σημεία

Τη φετινή σχολική χρονιά υλοποιήθηκαν ποικίλες δράσεις σε όλους τους εκπαιδευτικούς τομείς που ασχοληθήκαμε κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς. Θετικά μας σημεία είναι:

  • Έγκαιρη ενημέρωση προς νηπιαγωγούς – γονείς.
  • Παιδαγωγική μέριμνα και φροντίδα.
  • Επαρκής κτηριακός, εποπτικός και ψηφιακός εξοπλισμός.
  • Βελτίωση προαύλιου χώρου με πιστοποιημένα και ασφαλή για την ηλικία των νηπιων μας παιχνίδια.
  • Συνεχής βελτίωση εκπαιδευτικής διαδικασίας, με τη συνεχή επιμόρφωση των νηπιαγωγών μας.
  • Συμμετοχή σε δραστηριότητες κοινωνικού και εθελοντικού χαρακτήρα.
  • Καλλιέργεια κοινωνικής συνείδησης.
  • Συνεργασία με την τοπική ηγεσία της πόλης μας, για την υλοποίηση δράσης μας και συνεργασία με άλλα νηπιαγωγεία και συναδέλφους εκπαιδευτικούς, θέτοντας κοινούς στόχους!
  • Συνεργασία με τους γονείς των νήπιων μας σε πολλές εκπαιδευτικές αλλά και ψυχαγωγικές δραστηριότητές μας.
  • Ανάπτυξη της ενσυναίσθησης μέσω των προγραμμάτων μας, του εθελοντισμού και της κοινωνικής αλληλεγγύης.
  • Η διοίκηση μεριμνά για την κάλυψη αναγκών και εκσυγχρονισμού που αφορούν τις κτηριακές υποδομές.
  • Λήψη μέτρων για την ασφάλεια και την προστασία των νηπίων σε όλους τους χώρους του νηπιαγωγείου μας.
  • Γίνεται σωστή οικονομική διαχείριση ώστε να καλύπτονται οι ανάγκες που προκύπτουν.
  • Επιτυχής συνεργασία μεταξύ εκπαιδευτικών – διεύθυνσης -γονιών και παιδιών με κατανόηση, ειλικρίνεια και αγάπη.
  • Η προσπάθεια ενημέρωσης, επικοινωνίας και αλληλοκατανόησης με τους γονείς δημιούργησε συνθήκες εμπιστοσύνης και αλληλοσεβασμού.

 

Σημεία προς βελτίωση

Υπάρχει διάθεση συνεργασίας με άλλα νηπιαγωγεία από άλλες χώρες ώστε να λάβουμε μέρος σε κάποιο ευρωπαϊκό πρόγραμμα. Ωστόσο οι ανάγκες των παιδιών μας φέτος ήταν διαφορετικές, κι αποφασίσαμε να ασχοληθούμε με τη διαχείριση των δύσκολων συμπεριφορών των νηπίων μας, οπότε ο ΣΔ του νηπιαγωγείου μας, αποφάσισε να αναλύσουμε τα συναισθήματά μας για βελτίωση των προβληματικών συμπεριφορών, ώστε να υπάρξει αληθινό και ειλικρινές δέσιμο της ομάδας μας.

Πραγματικά με τις κατάλληλες δραστηριότητες το καταφέραμε, αλλά δεν υπήρχε χρόνος αφού έλαβαν χώρα στη μαθησιακή μας διαδικασία, το σχέδιο δράσης μας, τα εργαστήρια δεξιοτήτων και το κεντρικό εκπαιδευτικό θέμα του σχολικού μας έτους 2024-2025: ψάχνοντας την Ευτυχία μέσα από τα συναισθήματά μας!

 

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΤΩΝ

ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΕ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ

(Αξιολόγηση: 4)

Τα σεμινάρια που πήραν μέρος οι νηπιαγωγοί του σχολείου μας είναι τα εξής:
Σπυροπούλου, Μαρία – Σεμινάρια 2024 – 2025:

  1. «Βιωματική μάθηση – συμμετοχικές εκπαιδευτικές τεχνικές» Κεδμα ασπαιτε.
  2. «Φιλαναγνωσία – Λογοτεχνία και ο ρόλος της στο σχολικό πλαίσιο» Τμήμα Πολιτιστικών Θεμάτων π.ε. Αχαΐας.
  3. «Πως διαχειριζόμαστε την επικοινωνία με γονείς και τις «δύσκολες» περιπτώσεις συνεργασίας». Diptyxo Academy
  4. «Το νέο Αναλυτικό πρόγραμμα Σπουδών για το Νηπιαγωγείο και η θεματική Ενότητα της Γλώσσας: Θεωρητικά ερείσματα και εφαρμογές» Συμβ. Εκπαίδευση κα Χρυσούλα Τσίρμπα.
  5. Εργαστήριο Ευαισθητοποίησης στις εργαλειοθήκες «τροφή για δράση» Λεοτσινίδης Μιχάλης Πανεπιστήμιο Πατρών.
  6. Πρώτες Βοήθειες – Ερυθρός Σταυρός

Νικολοπούλου, Τρισεύγενη – Σεμινάρια 2024 – 2025:

  1. Το νέο πρόγραμμα σπουδών για το νηπιαγωγείο και η θεματική ενότητα της Γλώσσας: θεωρητικά ερείσματα και εφαρμογές. Με τη Σύμβουλο εκπαίδευσης κα Χρυσούλα Τσίρμπα.
  2. Εργαστήριο Ευαισθητοποίησησς στις εργαλειοθήκες ( Τροφή για δράση ) διοργάνωση του Πανεπιστημίου Πατρών με συντονιστή τον κο Λεοτσινίδη Μιχάλη.
  3. Ευρωπαϊκό δίπλωμα Καρπα / χρήσης ΑΕΑ EUROPEAN CRP/AED CERTIFICATEΕ Πρώτες βοήθειες από τον Ερυθρό Σταυρό.
  4. Μιλάμε με τους ειδικούς για τη διαχείριση απώλειας λόγω πένθους. Νοιάζομαι για το παιδί μου – πρόγραμμα για την ψυχική υγεία του παιδιού και της οικογένειας.

 

ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΕ ΕΘΝΙΚΑ ΚΑΙ ΕΥΡΩΠΑΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ

Δεν υπήρξε συμμετοχή σε ευρωπαϊκά προγράμματα γιατί είχαμε αρκετά θέματα συμπεριφοράς μέσα στην τάξη και χρειάστηκε προσαρμογή του προγράμματός μας προς αυτήν την κατεύθυνση όπως προαναφέραμε!

 

Θετικά σημεία

Η διάθεση για συνεργασία με άλλα δημόσια νηπιαγωγεία, και η δράση ενεργού πολίτη Απλώνω ευτυχία που ένωσε για έναν κοινό σκοπό νηπιαγωγούς – γονείς – παιδιά – κοινότητα. Η δράση είχε μεγάλη επιτυχία αφού γέμισαν τα Ψηλά Αλώνια από γονείς και παιδιά. Η πρωτοβουλία ξεκίνησε από το νηπιαγωγείο μας, όπου είχε και την οργάνωση της δράσης και με απλές δραστηριότητες έφερε τόσους ανθρώπους κοντά ώστε να συνεργαστουν.

Σίγουρα η δράση αυτή αποτέλεσε μια καλή πρακτική, που θα επαναληφθεί και το επόμενο σχολικό έτος 2025 2026 με τη συμμετοχή περισσότερων σχολείων.

 

Σημεία προς βελτίωση

….

 

Γ. ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ ΒΕΛΤΙΩΣΗΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

Λειτουργία: Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία
Αριθμός Δράσεων που υλοποιήθηκαν: 1
Άξονες στους οποίους υλοποιήθηκαν Δράσεις:  Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση
Λειτουργία: Διοικητική λειτουργία
Αριθμός Δράσεων που υλοποιήθηκαν: 0
Άξονες στους οποίους υλοποιήθηκαν Δράσεις:
Λειτουργία: Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών
Αριθμός Δράσεων που υλοποιήθηκαν: 0
Άξονες στους οποίους υλοποιήθηκαν Δράσεις:

 

Παρατηρήσεις / Σχόλια

 

Βαθμός επίτευξης των στόχων που είχαν τεθεί

4 = Πλήρως

 

Σημαντικότερα αποτελέσματα των Δράσεων

Οι μαθητές μας συμμετείχαν ενεργά, καθόλη τη διάρκεια του σχεδίου δράσης και οι γονείς ανταποκρίθηκαν έμπρακτα.

Όλοι οι στόχοι που τέθηκαν σχετικά με το σχέδιο δράσης επιτεύχθηκαν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο μέσα από τη συνεργασία που υπήρξε μεταξύ νηπιαγωγών – παιδιών – γονιών.

Με το σχέδιο δράσης μας, η βιβλιοθήκη των παιδιών εμπλουτίστηκε με διαλεγμένα βιβλία από τους γονείς, οι οποίοι έδειξαν ότι απόλαυσαν αυτό το ταξίδι φιλαναγνωσίας μαζί με τα παιδιά, αφού κάθε ΣΚ ασχολούνταν με ζήλο και κάθε βιβλίο που τους τύχαινε έφτιαχναν ως και κούκλες με αφορμή αυτό.

Το σχολείο μας ανταποκρίνεται στις σύγχρονες κοινωνικές προκλήσεις και στις ανάγκες των παιδιών, αναδεικνύοντας την αξία της συμμετοχής, της συνεργασίας, της αποδοχής της διαφορετικότητας, της αλληλεγγύης, του εθελοντισμού και της διεκδίκησης των ανθρωπίνων δικαιωμάτων.

 

Δυσκολίες που παρουσιάστηκαν

Η βασική μας δυσκολία είναι η έλλειψη χρόνου ώστε να πραγματοποιούνται ακόμα πιο πολλές δρασεις που θα είναι βιωματικές.

Η προετοιμασία των εκδηλώσεων και των δράσεων μαζί με γονείς, χρειάζεται μεγάλο εύρος χρόνου ως προς την οργανωσή τους και την αξιοποίηση κατάλληλων εποπτικών υλικών.

 

Ανάδειξη Πρακτικών και προτάσεις για αξιοποίησή τους από άλλα σχολεία (προαιρετικά).

Προτάσεις για αναγκαίες επιμορφώσεις

Θέμα 1

Άξονας
Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση

Ειδικότερο Θέμα
Διαχείριση δύσκολων συμπεριφορών μέσα στην τάξη. Παιδιά με υπερκινητικότητα, με ΔΕΠΥ και θέματα επιθετικής συμπεριφοράς.