• Call : 2691021267, 6937025916

Το παιδαγωγικό μας πρόγραμμα

Το Κέντρο Προσχολικής Αγωγής Παραμυθούπολη έχει καταρτίσει ένα πρόγραμμα που σκοπό έχει να απασχολήσει δημιουργικά τα παιδιά ανάλογα με την ηλικία τους και μέσα από αυτό να αναδείξει τις ιδιαίτερες δεξιότητες και ικανότητες του κάθε ενός παιδιού. Το Νηπιαγωγείο μας ανήκει στο Υπουργείο Παιδείας.

Το κάθε παιδί καλείται να συμμετάσχει σε δραστηριότητες και προγράμματα ανάλογα με το ηλικιακό τμήμα στο οποίο εντάσσεται.

Τμήματα

Το σχολείο μας διαθέτει τέσσερα τμήματα χωρισμένα κατά ηλικίες:

  • Α. Προπρονήπια από 2-3 ½ ετών.
  • Β. Προνήπια Α’ από 3 ½ – 4 ετών.
  • Γ. Προνήπια Β’ από 4 ½ – 5 ½ ετών.
  • Δ. Νηπιαγωγείο από 5 ½ – 6 ½ ετών.

Προγράμματα

Το κάθε τμήμα διαθέτει εξειδικευμένο πρόγραμμα ανάλογο με τα επίπεδα νοητικής ανάπτυξης της συγκεκριμένης ηλικίας. Τα προγράμματα του σχολείου μας στηρίζονται σε ολοκληρωμένα σχέδια εργασίας (projects). Κάθε χρόνο δε, εμπλουτίζονται με καινούριες πρωτότυπες δραστηριότητες και της τρέχουσας επικαιρότητας και πάντα είναι βασισμένα στο νέο κάθε φορά αναλυτικό πρόγραμμα του υπουργεία Παιδείας, ειδικά στο νηπιαγωγείο.

Επίσης οι νηπιαγωγοί του σχολείου μας έχουν επιμεληθεί τα βιβλία κάθε τμήματος, με τα οποία ασχολούνται τα νήπια.

Το κάθε τμήμα έχει βιβλία ασκήσεων νοητικής ανάπτυξης, προ γραφής – γραφής, προ μαθηματικών ασκήσεων και αριθμών, καθώς επίσης αγγλικών και μουσικής.

Δραστηριότητες

Οι δραστηριότητες που ακολουθούν διαφοροποιούνται ανάλογα με την ηλικία και το επίπεδο γνώσης του κάθε τμήματος. Όλα τα τμήματα ασχολούνται με:

  Βελτίωση και ανάπτυξη λεξιλογίου. Τα παιδιά βελτιώνουν τον λόγο τους μέσω λογοτεχνικών κειμένων, παραμυθιών, μυθολογίας, ποίησης και λαϊκών παραμυθιών.

 

  Προανάγνωση-προγραφή-προμαθηματικές δεξιότητες. Μέσω ειδικών δραστηριοτήτων νοητικής άσκησης και οπτικής διάκρισης το παιδί οδηγείται σταδιακά στην ανάγνωση στη γραφή και με παιχνίδια που περιέχουν συγκρίσεις – ταξινομήσεις – σειραθετήσεις – χωροχρονικές έννοιες – ομοιότητες, διαφορές, σύνολα, αριθμούς – αρχή πρόσθεσης και αφαίρεσης στην μαθηματική σκέψη.

 

  Αισθητική αγωγή (χειροτεχνία – ζωγραφική, πηλός, πλαστελίνη). Τα παιδιά μαθαίνουν να δημιουργούν με αντικείμενα άχρηστα και με διάφορα υλικά και να βρίσκουν εναλλακτικούς τρόπους χρήσης τους.

 

  Ρυθμική – μουσικοκινητική αγωγή από εξειδικευμένο παιδαγωγό.

 

  Μουσική: Δασκάλα μουσικής μαθαίνει στα παιδιά τραγούδια με συνοδεία πιάνου, το οποίο διαθέτει ο χώρος. Επίσης μαθαίνουν διάφορα μουσικά όργανα και επιπλέον το νηπιαγωγείο μαθαίνει νότες και ρυθμό μέσω του βιβλίου μουσικής που διαθέτει το σχολείο μας.

 

  Αγγλικά: πρώτη επαφή με την αγγλική γλώσσα μέσω παιχνιδιών και τραγουδιών.

 

  Φυσικές επιστήμες και πειράματα. (νηπιαγωγείο)

 

  Μουσείο: Πως το παιδί μέσω παιχνιδιού κουκλοθέατρου – επισκέψεων, προσεγγίζει το μουσείο και την ιστορία του τόπου του. (προνήπια – νηπιαγωγείο)

 

  Ιστορία της τέχνης – Μεγάλοι ζωγράφοι (ζωγράφοι ανάλυση και αναφορά σε πίνακες ζωγραφικής) (προνήπια Α’+ Β’+ νηπιαγωγείο)

 

  Προβολή Slides: Γεωγραφίας, ζωολογίας – φυτολογίας, μυθολογίας. (προνήπια Α’+ Β’+ Νηπιαγωγείο)

 

  Βιολογία – ανατομία – ζωολογία – φυτολογία.

 

  Χρήση ηλεκτρονικού υπολογιστή: Το τμήμα του νηπιαγωγείου μαθαίνει να χειρίζεται Η/Υ με παιχνίδια νοητικής ανάπτυξης – γραμμάτων και αριθμών.

 

Με τα δύο σχολικά λεωφορεία μας γίνονται συχνές εκπαιδευτικές επισκέψεις σε μέρη που σχετίζονται με το πρόγραμμά μας.

 

  Μια φορά την εβδομάδα παρακολουθούμε μέσω video projector  σε μεγάλη οθόνη εκπαιδευτικά DVD από το περιοδικό National Geografic Kids.

 

Όλα τα παραπάνω συντελούν στην ολόπλευρη ανάπτυξη του νηπίου ώστε να ενταχθεί ομαλά στο Δημοτικό, όχι μόνο από πλευράς γνωστικού επιπέδου και αγωγής, αλλά και από τρόπους σωστής κοινωνικής συμπεριφοράς.